۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۹۲۸۷۸
آیت الله استادی در مراسم بزرگداشت جان باختگان فاجعه منا:

نهیب رهبری اجازه نداد سعودی ها نقشه شوم خود را عملی کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه‏های علمیه در مراسم یادبود جان‏باختگان حادثه منا در قم ضمن تجلیل از پیگیری های دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در پی این فاجعه غم بار گفت: هر چه زمان می‏گذرد عمق فاجعه منا آشکارتر می‏شود؛ آل سعود انسانیت را نقص کرده‏اند.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود جان‏باختگان حادثه منا از سوی رهبر معظم انقلاب عصر امروز با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) با سخنرانی آیت الله رضا استادی، عضو شورای عالی حوزه‏های علمیه برگزار شد.

 

آیه مهاجرا الی الله تسکین دهنده قلب بازماندگان

آیت الله استادی گفت: هر چه بیشتر می‏گذرد ابعاد بیشتری از فاجعه منا آشکار می‏شود و غم و اندوه همگان را افزایش می‏دهد؛ آیه 100 سوره مبارکه نساء که رهبر معظم انقلاب در عرض تسلیت به جان‏باختگان حادثه منا ذکر کردند، بشارتی برای بازمندگان و خانواده‏های جان‏باختگان این حادثه است.

 

آل سعود، خائن حرمین شریفین

وی آل سعود را خائن دانست و ابراز کرد: برای آل سعود که لقب خادم حرمین شریفین را به خود اختصاص داده‏اند، در واقعیت لقبی جز خائن به خداوند متعال و رسول اکرم(ص) نمی‎توان انتخاب کرد؛ چه خیانتی بالاتر از تخریب قبور ائمه بقیع.

 

عضو شورای عالی حوزه‏های علمیه ادامه داد: آل سعود از ابتدا حکومت خود را با قتل و غارت و خیانت شروع کرده‏اند و برای تثبیت حکومت خود دست از اعمال ظالمانه برنداشته‏اند؛ فاجعه منا افتضاح دیگری در تثبیت ظالمانه بودن حکومت آنان دارد.

 

آیت الله استادی با اشاره به آزاد نبودن زائران خانه خدا افزود: آل سعود با زائران حرم امن الهی چنان رفتاری داشته‏اند که حجاج باید در هنگام حج، تقیه کنند و در عبادت آزاد نیستند؛ چرا که مأموران دولتی عربستان اجازه نمی‏دهند مسلمانان فرائض دینی خود را به جای آورند.

 

وی کشتار زائران خانه خدا در گذشته را یادآور شد و گفت: در گذشته نیز حدود 400 نفر از حجاج ایرانی را به دلایل واهی به قتل رساندند و مرگ بر آمریکا گفتن حجاج را بهانه این عمل ظالمانه اعلام کرده بودند.

 

آیت الله استادی درباره مدارس علمیه عربستان گفت: در مکه و مدینه مدرسه‏های علمیه دایر کرده‏اند و به جای آموزش علوم اسلامی، طلابی تربیت می‏کنند که تنها وظیفه آن‏ها اذیت و آزار و منحرف کردن حجاج شیعه و مسلمان است.

 

شاخص بارز حکام سعودی عیاشی است

عضو شورای عالی حوزه‏های علمیه تصریح کرد: تمامی حکام آل سعود اهل فسق و فجور و عیاشی هستند؛ اگر یک گروه خدا نشناس، خادمی حرمین شریفین را برعهده داشتند، چنین جنایت ظالمانه‏ای مرتکب نمی‏شدند.

 

وی با اشاره به اقدامات ظالمانه عربستان در کشورهای منطقه اظهار داشت: حکام عربستان در سوریه، بحرین و یمن جنایاتی خون‏بار تر از اسرائیل مرتکب شده‏اند و 500 کودک را به قتل رسانده‏اند؛ مردم یمن از ابتدایی ترین وسایل زندگی در مضیقه هستند و عربستان روزانه بر سر این مردم بی‏گناه بمب می‏ریزد.

 

تکرار واقعه کربلا در منا

عضو شورای عالی حوزه‏های علمیه جنایات مکرر حکومت آل سعود در حادثه منا را خاطر نشان کرد و گفت: ظالمان آل سعود قصد داشتند با دادن یک آمار واهی، عمق فاجعه منا را از دید جهانیان پنهان کنند و با دفن دسته جمعی پیکر مطهر حجاج این اقدام سخیف خود را عملی کنند؛ هشدار بی‏نظیر رهبری جرأت این خیانت را از آن‏ها سلب کرد.

 

رهبر معظم انقلاب: پاسخ ایران در برابر کوچک‏ترین بی‏احترامی به پیکر مطهر حجاج ایرانی سخت و خشن خواهد بود

آیت الله استادی درباره هشدار کم سابقه رهبر معظم انقلاب به عربستان در قبال بی‏احترامی به پیکر حجاج ایرانی تصریح کرد: با نهیب و هشداری که رهبر معظم انقلاب اسلامی به حکام عربستانی داد، به آ‏ن‏ها فهماند که دیگر جای صبر و تحمل در مقابل این اعمال ظالمانه وجود ندارد؛ گروه حقیقت یاب باید تشکیل شده و تکلیف عربستان در این فاجعه روشن شود.

 

وی آل سعود را فاقد انسانیت دانست و ادامه داد: ظلمی که مأموران عربستانی در فاجعه منا بر حجاج و مسلمانان جهان روا داشتند به دور از انسانیت است؛ روایاتی که از این حادثه شنیده می‏شود واقعا جانسوز است؛ هر یک از این جان‏باختگان نمادی بر بی‏عرضگی و بی‏دینی آل سعود است.

 

وی در پایان از پیگیری‏های دلسوزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حادثه منا قدردانی کرده و برای جان‏باختگان این حادثه  از خداوند متعال، طلب رحمت و مغفرت و برای بازماندگان، طلب اجر کرد. /840/پ202/ج

ارسال نظرات