۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۲۹۲۷۶۴
مدیر مدرسه علمیه الغدیر اهواز خبر داد؛

برگزاری مراسم روز مباهله در مدرسه علمیه الغدیر با حضور آیت الله حیدری

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به این که به مناسبت روز مباهله جشنی در این مدرسه برگزار می شود، گفت: این مراسم در روز چهارشنبه با حضور آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و شعرخوانی شعرا برگزار می‌شود.
حجت الاسلام کاظم سلامت نژاد ، مدير مدرسه علميه الغدير اهواز

حجت‌الاسلام کاظم سلامت‌نژاد، مدیر مدرسه علمیه الغدیر اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری برنامه روز مباهله در این حوزه علمیه ابراز داشت: روز مباهله از اعیاد مهم شیعیان که دلیلی بر حقانیت امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت است و دشمنان سعی در پی بی اهمیت جلوه کردن و روپوش این مسأله هستند.

 

وی با اشاره به این که جریان روز مباهله رویارویی پیامبراکرم(ص) با مسیحیان نجران است، بیان داشت: خداوند آیه مباهله را در این زمینه نازل و امام حسن و حسین(ع) رابه عنوان فرزند، حضرت فاطمه زهرا(س) را به عنوان زن و حضرت علی(ع) را به عنوان جان خودشان معرفی کردند.

 

حجت‌الاسلام سلامت‌نژاد ادامه داد: مباهله کنندگان با این فرض که رسول اکرم(ص) با همه مسلمانان حضور خواهند یافت حاضر به مباهله کردند اما با مشاهده اهل بیت(ع) ایشان از این کار صرف نظر و ابراز پیشمانی کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه الغدیر اهواز با تأکید براین که حقانیت امام علی(ع) واهل بیت(ع) مهم‌ترین پیام این واقعه است، افزود: متاسفانه اهل تسنن هرگونه فضیلت و مستند قرآنی در شأن امیرالمؤمنین(ع) را رد می­ کنند و در این  زمینه به تحریف کلام خداوند پرداخته اند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به آیه 61 سوره آل عمران «فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءکُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ» ادامه داد: کلمه انفسنا را از این آیه حذف کرده­اند، که این اقدام خود دلیلی بر فضیلت امام علی(ع) و منزلت اهل بیت(ع) است.

 

وی با اشاره به این که به همین مناسبت حوزه علمیه الغدیر هر ساله برنامه‌ای را برگزار می‌کند، ابراز داشت: در روز چهارشنبه، ساعت 20:30 جشنی با حضور آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سلامت‌نژاد با اشاره به این که در این مراسم خطبا، شعرا، طلاب و اقشار گوناگون مردم حضور خواهند یافت، ادامه داد: آیت الله حیدری و سید یونس هاشمی سخنران و نسیم ناصری، جاسم هلیچی و رابح فیصلی شاعران این برنامه هستند./9453/302/ب2

ارسال نظرات