۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۶۸۴

زبان اقتدار ایران برای آل سعود

خبرگزاری رسا ـ مقامات عالی کشورمان به آل سعود هشدار دادند که در صورت لزوم با زبان اقتدار با آنها سخن خواهند گفت.
منا

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، در پی پاسخگو نبودن حکومت عربستان در خصوص فاجعه منا مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که در صورت لزوم از زبان اقتدار بهره خواهند برد. در اولین اظهارات در این خصوص رهبر انقلاب هفته گذشته در  مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر حضور یافتند. در این مراسم حضرت آیت الله خامنه ای نسبت به وقایع اخیر و کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان در عربستان واکنش نشان دادند.

 

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: جمهوری اسلامی ایران تاکنون از خود خویشتن‌داری نشان داده و رعایت ادب اسلامی و حرمت برادری در دنیای اسلام را کرده است اما این را بدانند که دست ایران، برتر از خیلی ها است و امکانات بیشتری هم دارد و اگر بخواهد در مقابل عناصر اذیت کننده و موذی عکس العمل نشان دهد، اوضاع آنها خوب نخواهد بود و در هیچ صحنه هماوردی، حریف نخواهند شد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه عکس العمل ایران اسلامی خشن و سخت خواهد بود، خاطر نشان کردند: در دوران هشت سال دفاع مقدس، قدرت های شرق و غرب و کشورهای اطراف از یک عنصر خبیث و فاسد حمایت کردند اما سرانجام همه آنها سیلی خوردند و بر همین اساس، ایران را می شناسند و اگر هم نمی شناسند، الان بشناسند.ایشان با اشاره به حضور دهها هزار نفر از حجاج عزیز کشورمان در مکه و مدینه، هشدار دادند: اندک بی احترامی به حجاج ایرانی و همچنین عمل نکردن دولت عربستان به وظایف خود در قبال بدنهای مطهر، موجب عکس العمل ایران خواهد شد.

 

علاوه براین، روز گذشته حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم استقبال از پیکر جان باختگان فاجعه منا  با اظهار اینکه باید روشن شود در این حادثه افرادی مقصر بوده اند یا نه خاطرنشان کرد: اگر ثابت شود عده ای از ماموریت در این حادثه تقصیر داشته‌اند یا نه ما به هیچ عنوان از این مساله نخواهیم گذشت.


رییس قوه مجریه زبان جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این حادثه را زبان عاطفه و ادب دانست و گفت: در جایی هم که لازم بود از زبان دیپلماسی استفاده کردیم و اگر هم لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدار خودش استفاده خواهد کرد.

 

همچنین عصر روز گذشته سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آمادگی سپاه برای واکنش سریع و خشن ایران در راستای تحقق اراده رهبر معظم انقلاب و پاسخگو کردن آل سعود در قبال فاجعه منا خبر داد.

 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جلسه قرارگاه دریایی خاتم الانبیاء (صل الله علیه و آله) اظهار کرد: سپاه همه ظرفیت‌های ممکن برای واکنش سریع و خشن ایران در راستای تحقق اراده رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، برای پاسخگو کردن آل سعود به فاجعه هولناک منا و اعاده حقوق زائران قربانی شده در مذبح منا را آماده کرده و در انتظار اجرای دستوریم.

 

سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری افزود: سپاه قاطعانه و مقتدرانه در صورت ضرورت برای هر اقدامی، در هر زمان و هر منطقه، برای دفاع از عزت مسلمین و حرمت آنان به ویژه مردم انقلابی ایران در مقابل حکام ظالم و جاهل آل سعود، آماده است و انتقام سخت این جنایت هولناک را از آل سعود خواهد گرفت.

 

فرمانده کل سپاه با اشاره به جنایت‌ها و خباثت‌های رژیم آل سعود علیه امت اسلامی تصریح کرد: جهان اسلام از خیانت‌ها و جهالت‌های ابولهب گونه آل سعود نظیر کشتار مردم یمن، آواره سازی مردم سوریه، سرکوب مردم بحرین، کشتارهای فرقه‌ای در عراق و ایجاد تفرقه‌های قومی و تروریسم پروری در همه جا به ستوه آمده و قریباً در خشم مسلمانان ذوب خواهند شد./1325/د102/س

 

منبع: شبستان

ارسال نظرات