۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۹۲۵۸۹
آیت الله مصباح یزدی:

لبخند رضایت رهبر انقلاب رضایت امام زمان را در پی دارد/ در انجام وظیفه نباید به سخن دیگران توجه کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که نمونه رضایت امام زمان(عج) لبخند مقام معظم رهبری است، گفت: آغوش رهبر معظم انقلاب در حقیقت آغوش امام زمان(عج) است چون رهبری نماینده بر حق ایشان هستند.
 آيت الله مصباح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) امشب در دیدار درجه داران بدو خدمت دوره های آموزشی نیروی انتظامی که در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، گفت: برخی از نعمت ها وجود دارد که انسان از اهمیت آن ها غفلت دارد؛ انسان نعمت های روزمره و مادی رابه خوبی می شناسد و با کاستی آن ها ناراحت می شود.


وی با اشاره به نعمت امنیت حاکم در ایران اسلامی افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران با همسایه ها و کشورهای دیگر مقایسه شود می توان فهمید که خداوند متعال چه نعمتی به ایران اسلامی داده که دیگر کشورها از آن محروم هستند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هیچ کشوری امنیت ایران را ندارد، اظهار داشت: در تمام دنیا امنیت ایران بر دیگر کشورها برتری دارد، این برتری به برکت انقلاب اسلامی و وجود حکومت اسلامی که در رأس آن نایب امام زمان(عج) قرار دارد است.


وی ادامه داد: نعمت هایی وجود دارد که انسان کمتر درباره آن فکر می کنند، انبیا آمدند که به انسان ها بفهمانند که لذت های بالاتری از لذات دنیوی وجود دارد؛ نعمت هایی که قریب به اتفاق انسان ها به دنبال آن هستند با حیوانات مشتک است.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انبیا آمدند تا به انسان ها بفهمانند که که عمر انسان بی نهایت است و دنیا مرحله ای از زندگی به شمار می رود، ابراز داشت: زندگی در دنیا چیزی شبیه به دوران جنینی است اما در دوران جنینی نخست عوامل طبیعی انسان را می سازد ولی در دوره جنینی دوم که دنیا است خود انسان می تواند خودش را بسازد.


وی عنوان کرد: انسان تصور می کند که با مرگ زندگی پایان می یابد، این درحالی است که مرگ انسان را وارد به دوره اصلی زندگی می کند؛ دومین مسأله ای که انبیا بر آن تأکید داشتند این بود که انسان ها باید بدانند که لذت هایی بسیار بالاتر و بهتر ازلذت مادی وجود دارد.


آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: قرآن می فرماید که خداوند برای بندگان خود نورچشمی قرار داده که درک آن نیاز به لیاقت و رسیدن به بلوغ انسان ها دارد، اگر انسان به چنین درکی برسد تمام لذت های دنیا برای او پوچ و بی ارزش می شود.


وی اضافه کرد: اولیای الهی لذت هایی داردند که بهترین لذت های دیگران در نزد آن ها بچه گانه است، خداوند ما را در مدتی آفریده که پس از 1400 سال وقایع به ما رسیده است؛ ما در زمانی زندگی می کنیم که حکومت کشور حکومتی است که نظیر آن را در طول تاریخ نمی توان پیدا کرد.


رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که از زمان غیبت تا کنون جایی نبوده که در کشور 80 میلیون نفری جانشین امام معصوم حاکم باشد، گفت: این نعمت شکر بسیار انسان را می طلبد، اگر انسان زمان طاغوت را درک می کرد بهتر می توانست نعمت های امروز را بفهمد.


وی در تبیین یکی از تفاوت های نظام پس از طاغوت با دوران پیش از آن افزود: در زمان طاغوت در یکی از مدارسی که ما تحصیل می کردیم معلمان مسلمان قادر به روخوانی قرآن نبودند و ما برای این که نحوه خواندن قرآن مجبور بودیم به شخصی زرتشتی مراجعه کنیم که روخوانی قرآن را آموخته بود؛ این وضع اسلام در زمان طاغوت بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اکنون در هرجایی حتی بچه 7 ساله نیز می تواند حافظ قرآن باشد؛ اظهار داشت: بهترین شکر نسبت به نعمت های عظیم انقلاب این است که هرکس که در هرموقعیتی قرار دارد به مردم و نظام خدمت کند.


وی ادامه داد: اگر هرکسی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد خداوند متعال به عنوان شکر نعمت از او می پذیرد اما اگر کوتاهی شود نخستین ضرری که شامل انسان می شود این است که از عمر خود بهره نمی برد و پاداش اخروی برای او نوشته نخواهد شد.


نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برای شکر نعمت ابتدا باید وظیفه را شناخت و سپس آن را به صورت درست انجام داد، ابراز داشت: در این مسیر پس از تشخیص صحیح نباید توجه کرد که چه کسانی این کار را می پسندند و چه کسانی ناراحت می شوند مهم رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) است.


وی عنوان کرد: نمونه رضایت امام زمان(عج) لبخند مقام معظم رهبری است، آغوش رهبر معظم انقلاب در حقیقت آغوش امام زمان(عج) است چون رهبری نماینده بر حق ایشان هستند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات