۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۹۲۴۵۰
امام جمعه اهر:

فاجعه منا به هیچ عنوان اتفاقی نبوده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: فاجعه منا اتفاقی نبود و در واقع با بستن و مسدود نمودن مسیرها حاجیان را قتل عام و مثل صحرای کربلا را تشنه و عطشان به شهادت رساندند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

 حجت الاسلام جواد حاجی زاده امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایحان شرقی بعد از بازگشت از مراسم حج ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، به رفتار ناشایست سعودی ها با حجاج ایران اشاره کرد.

 

وی به حادثه غم بار و دردناک اخیر منا و سقوط جرثقیل اشاره و تصریح کرد: سعودی ها با برخوردهای غلط خود بطور کل با حجاج و بطور خاص با ایرانیان که متأثر از بحث عقیدتی، سیاسی و اخلاقی آنهاست، مدیریتی انسانی و عقلایی در رابطه با امورات حج ندارند.

 

امام جمعه اهر آل سعود را از اخلاق حسنه به دور دانست و افزود: اینهایی که در هر زمینه خودشان را به پیامبری که صاحب اخلاق حسنه بود، نسبت می دهند، دارای رفتارهای خشن و غلیظ هستند و با تمام مسلمان ها مخصوصاً تشیع و ایرانیان رفتار غلطی دارند.

 

وی افزود: در این جریان نیز می خواستند واقعه را بنوعی وانمود کرده و کتمان نمایند و قضیه را کوچک نشان دهند و قضا و قدر الهی را عامل این قضایا جلوه دهند، اما این قضایا سال هاست که ادامه دارد به طوری که مقام معظم رهبری در پیام خود به کنگره حج که در برائت از مشرکین قرائت شد، به آن اشاره داشتند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه، ادامه داد: ضیوف الرحمان در حال طواف و نظاره به کعبه معظمه و در حرم امن الهی به صورت فجیعی به شهادت رسیدند که حاکی از بی لیاقتی آل سعود است، آل سعود به انسان ها بی توجه هست.


وی حادثه منا را دلخراش منا توصیف کرد و افزود: چند هزار زائر و ضیوف الرحمان از کشورهای مختلف با مظلومیت و با لب های تشنه در حال برگشت از عرفات و مشعر و در مسیر رمی جمرات در منا جان خود را از دست دادند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: اینها بی شرمانه تلاش می نمودند که تقصیر را به گردن خود مسلمان ها مخصوصاً حاجیان ایرانی بیندازند، آل سعود بی شرمانه و به براحتی از کنار قضیه گذشت و حتی اظهار تأسف نکرد و تسلیتی هم نگفت، گویا اتفاقی در آن مملکت صورت نگرفته است، اینها بویی از انسانیت نبرده اند.

 

وی کشته شدن بسیار از حاجیان را به جهت تشنگی عنوان و خاطرنشان کرد: این قضیه اتفاقی نبود و در واقع با بستن و مسدود نمودن مسیرها حاجیان را قتل عام کردند و این جنایت فجیع را خلق کردند و مثل صحرای کربلا حاجیان را تشنه و عطشان به شهادت رساندند./854/302/ب3

ارسال نظرات