۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۹۲۴۱۸
صبح امروز برگزار شد؛

مراسم عمام گذاری طلاب مدرسه آیت الله مجتهدی

خبرگزاری رسا ـ مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهران با حضور تولیت مدرسه علمیه، اساتید و طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد.
مراسم جشن و عمامه گذاري طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهران، صبح شنبه 11 مهر، با حضور آیت الله محسن حبیبی، تولیت مدرسه علمیه، اساتید و طلاب در مرکز حوزوی آیت الله مجتهدی برگزار شد.



در بخش سخنران ویژه این مراسم، آیت الله حبیبی با اشاره به جایگاه روحانیت، گفت: روحانیت در عصر حاضر مانند یک تانک نظامی است و حوزه‌های علمیه نیز مانند کارخانه‌های تانک سازی می‌باشند، در مواقع ضروری نیز قطعا این روحانیت به سمت دشمن هدف گیری خواهد کرد.



وی افزود: امام خمینی(ره) نیز با همین روحیه جهادی یک دنیا را تحت تاثیر قرار داد و هنوز هم علاقه‌مندان به ایشان راه او را ادامه می‌دهند.



تولیت مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی در خصوص شئونات طلبگی، بیان داشت: باید طلاب در همه موارد، گفتار، رفتار و حتی نگاه مراقبت کامل کنند و در همه اوقات به دنبال پاکی باشند تا به نورانیت الهی و سعادت برسند.



آیت الله حبیبی با اشاره به کج رفتاری‌های خلفای سنی، بیان داشت: آن‌ها بدترین الفاظ را به امام علی(ع) نسبت می‌دانند، در حالی‌که پیامبر(ص) همواره در همه شرایط به ایمان امام علی(ع) صحه می‌گذاشتند.



وی اضافه کرد: باید طلاب از محبت دنیا دوری کنند و به ذات الهی توجه داشته باشند، زیرا این نخستین گام در راه طلبگی است، زیرا اگر به‌دنبال دنیاپرستی برویم عاقبت کسانی را پیدا می‌کنیم که امروز مورد لعنت شیعیان هستند، زیرا ریشه تمام اختلاف محبت به دنیاست.



استاد برجسته حوزه‌های علیمه با بیان مطلبی تاریخی، بیان داشت: در تاریخ تالیفی شیعیان امده است که هرکس به طلاب اهانت کندف انگار به رسول خدا(ص) اهانت کرده است، در نقطه مقابل نیز باید طلاب همواره به ظاهر خود و آراستگی توجه داشته باشند تا افراد نتوانند ان‌ها را تمسخر کنند.



آیت الله حبیبی، ابراز داشت: بسیار مهم است که طلاب در همه حال به اساتید خود احترام بگذارند و آنان را تکریم کنند.



وی در پایان با تشبیه لباس طلبگی با لباس رسول خدا(ص)، اظهار داشت: طلابی که لباس تبلیغ می‌پوشند شبیه پیامبر(ص) می‌شوند، پس باید همواره این طلاب از خداوند برای خود عزت و کرامت بخواهند./856/202/ب1

ارسال نظرات