۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۲۹۲۲۹۴
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تعدی از خطوط قرمز نظام عکس‌العمل امت انقلابی را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کسانی که از خطوط قرمزها رد می شوند، متوجه باشند که حامیان اصحاب فتنه خود رسوا شده و آبرویی در بین این امت ندارند و اگر رفتارهای خودسرانه آنان ادامه یابد موجب سرریز کاسه صبر امت اسلامی و عکس العمل آنان می شود.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک عید غدیر خم عید اکمال دین و اتمام نعمت الهی به عموم مسلمین جهان، اظهار داشت: در این روز نبی خاتم(ص) به فرمان الهی همه امت را در غدیر خم جمع کرده و بر روی منبری که از زین شتران تهیه شد رفتند و امام علی(ع) را به عنوان وصی و جانشین خود در میان امت اسلامی معرفی فرمودند.

 

وی ادامه داد: پس از این واقعه عظیم که از ملزومات دین اسلام بود و بدون وقوع آن دین الهی و رسالت نبی خاتم(ص) ناقص می ماند، خدای متعال آیه سوم سوره مائده را نازل کرده و فرمود:« الیوم ییس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم واخشون الیوم اکملت لکم دینکم واتممت علیکم نعمتی ورضیت لکم الاسلام دینا».

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: اگر واقعه عید غدیر در تاریخ امت اسلامی ثبت نمی شد، آیندگان به دین الهی و رسالت نبی خاتم(ص) این ایراد را می گرفتند که چرا دین و امت خود را بدون وصی و جانشین رها کرد و برنامه ای برای هدایت امت خویش بعد از رحلت اش نداشت.

 

رفتار دولت عربستان پس از حادثه منا وقیحانه بود

امام جمعه ارومیه به حادثه منا اشاره کرده و آن را اتفاقی بسیار تلخ در جهان اسلام عنوان و اضافه کرد: چند هزار نفر از امت اسلامی در عرض یک لحظه جان خود را از دست دادند و این مسأله به عدم کفایت و لیاقت رژیم سفاک آل سعود در مدیریت امور حج برمی گردد.

 

وی با بیان اینکه واقعه تلخ حج تمتع امسال همه مسلمانان جهان را در سوگ و عزا نشاند، گفت: علاوه بر درد ورنجی که از این حادثه بر قلب امت اسلامی نشست، رفتار غیر مسؤولانه و تحقیر زائران خانه خدا نمکی بود که بر روی زخم ها می نشست و حرارت دل های مؤمنان را بیشتر می کرد.

 

حربه مقام معظم رهبری به آل سعود جایگاه ولایت فقیه را مشخص کرد

نماینده ولی قیه در آذربایجان غربی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری خطاب به دولت عربستان، افزود: هشدار مقام معظم رهبری آنان را ساکت کرده و در جای خود منکوب شان نمود، آل سعود پس از شنیدن تهدیدهای مقام معظم رهبری پی به عمق خطری که آن ها را تهدید می کند، بردند.

 

وی ادامه داد: فرستادن پیام تسلیت به مقام معظم رهبری و اعلام همکاری آل سعود پس از سخنرانی و تهدید مقام معظم رهبری به برخورد سخت و خشن، جایگاه حقیقی امامت و ولایت را در جامعه تبیین کرد و به تبع آن پرده از اهمیت وجود ولی فقیه در جامعه اسلامی برداشت.

 

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: ما باید به خاطر وجود چنین امام و رهبری خدای متعال را شاکر باشیم که با تمام درایت و شجاعت در برابر دشمنان اسلامی ایستاده و آنان را در برهه های حساس بر سر جای خود می نشاند، لذا دولت مردان کشور نیز باید چنین امام و رهبری را الگوی خود قرار داده و از رفتار منفعلانه و خفت انگیز در برابر دشمنان اسلامی بپرهیزند.

 

تعدی از خطوط قرمز عکس العمل امت انقلابی را در پی دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و تحرکات نادرست برخی از افراد دال بر معرفی چهره های شناخته شده اصحاب فتنه در بین مردم و توزیع تصاویر آنان، اظهار داشت: کسانی که در فتنه 88 عزت ملت ایران را خدشه دار کردند، بدانند که امت مومن و انقلابی با تاسی از رهبر فرزانه شان این افراد را خطوط قرمز کشور خود می دانند و اعمال و رفتار آنان را کاملا تحت کنترل دارند.

 

وی تصریح کرد: کسانی که از خطوط قرمزها رد می شوند، متوجه باشند که حامیان اصحاب فتنه خود رسوا شده و آبرویی در بین این امت ندارند و اگر رفتارهای خودسرانه آنان ادامه یابد موجب سرریز کاسه صبر امت اسلامی و عکس العمل آنان می شود.

 

سالمندان را همواره مورد احترام و تکریم قرار دهید

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به هفته سالمندان، اعلام کرد: رسیدگی به سالمندان و حفظ حرمت و احترام به آنان در دین ما مورد سفارش و تاکید قرار گرفته و برخی از آیات و روایات بر این مسأله دلالت دارند.

 

وی در پایان با اشاره به حدیثی از رسول خاتم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) بزرگداشت و احترام به بزرگان و سالمندان را عین احترام به خدای رحمان می دانند و امام صادق(ع) نیز در رساله حقوقی خود به این مسأله پرداخته و امت را دعوت به اکرام و احترام بزرگان و سالمندان کرده است./936/201/ب2

ارسال نظرات