۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۰
کد خبر: ۲۹۲۲۰۱
کارشناس دینی:

بیانات رهبری سبب تغییر موضع مسؤولان عربستانی شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این که بررسی حوادث منا نشان از عمد و یا شبه عمد بودن آن است، گفت: کشته شدن ۵ هزار نفر در یک ازدحام تعجب برانگیز است.
حجت الاسلام محمد علي طلوعي

حجت الاسلام محمد علی طلوعی کارشناس دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به سابقه بد برخورد عربستانی ها با زائران ایرانی، گفت: حادثه جرثقیل در روز 11 سپتامبر و با بی احتیاطی مسؤولان عربستانی رخ داد، چرا که پروژه های عمرانی در زمان عبور افراد باید به حالت تعلیق درآید.

 

وی افزود: بررسی حوادث منا نشان می دهد که نه تنها کوتاهی، بلکه عمدی در کار بوده است و البته به فرموده رهبر معظم انقلاب پیش داوری نمی کنیم، اما می توان این چنین حدس زد.

 

حجت الاسلام طلوعی با اظهار تأسف از کشته شدن بیش از 5 هزار نفر در یک حادثه ازدحام جمعیت، گفت: بعید است که در یک حادثه ازدحام این تعداد تلفات به وجود آید، چرا که در این حادثه خبرنگار کشته شده، تصاویر موجود نیست و اجساد شهدا نیز تحویل کشورهای مربوطه نشده است.

 

این کارشناس دینی با یادآوری هشدار رهبر معظم انقلاب به کشور عربستان، گفت: عربستان قصد دفن کردن دسته جمعی اجساد را داشت که این اقدامات شک برانگیز است که امکان دارد نگران از کالبد شکافی اجساد هستند.

 

وی با بیان این که بعد از فاجعه منا توهین های بسیاری علیه ایران اسلامی انجام شد، گفت: اگر حادثه منا را عمدی نگوییم، یک حادثه شبه عمد می توان دانست.

 

به گفته وی، کشور عربستان که سابقه خوبی نداشت، در این میان مجددا بازنده شد و موجب تخریب دید مردم کشورهای جهان و به ویژه کشورهای اسلامی نسبت به خود شد.

 

حجت الاسلام طلوعی با با یادآوری این که رهبر معظم انقلاب فرمود اگر قرار باشد با عربستان برخورد شود، برخوردی محکم و سخت انجام خواهد شد، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب موجب عقب نشینی مسؤولان عربستان از مواضع شان شد.

 

این کارشناس دینی، عقب نشینی عربستان را نشان از عمدی بودن فاجعه منا دانست و گفت: ترس و عذرخواهی دیپلمات های عربستانی نشان از ترس آنها و کوتاهی شان در حادثه منا است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات