۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۱۲۷
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

الگوی مصرف باید اصلاح شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصباحی مقدم ابراز داشت: باید از تولیدات داخلی حمایت کرد و برای این کار الگوی مصرف مردم باید اصلاح شود تا تولید داخلی در بازار قدرت رقابت پیدا کرده کند.
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، رييس کميسيون برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه سومین همایش بین المللی علمی ولایت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های داخلی به معنای بهره برداری از دارایی های موجود همچون نیروهای انسانی، منابع مالی، طبیعی و دانشی است؛ بنابراین اگر بتوانیم این ظرفیت های داخلی را به سرمایه تبدیل و از آن استفاده کنیم سبب بی نیازی ما از بخش عمده ای از تولیدات دیگر کشورها می شود.

وی افزود: در مواردی واردات برخی از محصول ها جنبه مکملی دارد و واردات ما جنبه مکمل پیدا می کند و عمده توان باید در بالا بردن توان صادراتی ما متمرکز شود؛ چون کشوری که صادرات خود را تقویت کند رشد بیشتری داشته و مردم آن آینده بهتر و روشن تری خواهند داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واردات ما در کشور سالانه حدود 50 تا 52 میلیارد دلار است که بسیاری از این  محصولات در داخل کشور تولید می شوند که از جمله آن می توان به وارد کردن 2/5 میلیارد دلار گندم و 2 میلیارد دلار مواد مورد نیاز خوراک دام و طیور اشاره کرد که هردو در داخل کشور تولید شده و نیاز به فناوری خاصی ندارند و به راحتی می توان آن را در داخل کشور تولید کرد.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان این که در بسیاری از تولیدات داخلی برنامه درست و مشخصی نداریم، عنوان کرد: اکنون وارد کننده آهن آلات هستیم و حال آنکه کارخانه های داخلی در حال تولید و ذخیره کردن در انبارها هستند و با پرشدن انبارهای آن تولید متوقف خواهد شد.

وی بیان داشت: باید از تولیدات داخلی حمایت کرد و برای این کار الگوی مصرف مردم باید اصلاح شود تا تولید داخلی در بازار قدرت رقابت پیدا کرده و مردم آن را ترجیح دهند، در این میان نیز تولید کنندگان باید کیفیت تولید را رعایت کرده تا مشتری داخلی خریدار محصول داخلی باشد و سلیقه های مصرفی مردم در تولید نیز باید رعایت شده، هزینه های تولید کاهش یابد تا قیمت ها متعادل شود./9466/ت303/ب2

ارسال نظرات