۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۹۲۰۶۸
استاد حوزه علمیه:

روحانیت رسالت خطیری در ترویج پیام غدیر دارد/ بی اهمیتی به غدیر نشانه ضعف مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت بالای عید غدیر، گفت: روحانیان باید بیشتر از هر کسی به این عید اهمیت بدهند و با بیان های مختلف و با استفاده از ابزار روز مانند انیمیشن این واقعه را به خوبی برای مردم تبیین کنند.
عيد غدير

حجت الاسلام علی حیدری نسب، استاد حوزه علمیه ریگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: با توجه به روایات اهل بیت(ع) و تاریخ، در آخرین حج پیامبراکرم(ص) آیه‌ای از سوی خداوند متعال نازل شد که به آیه تبلیغ مشهور است و اهل سنت نیز بر این نزول این آیه در روز غدیر اذعان دارند.

 

وی در ادامه افزود: اهل سنت جریان غدیر و خطبه غدیر را قبول دارند اما بحث از این جا شروع می شود که اهل سنت مولا را به معنای دوست می دانند و شیعیان مولا را به معنای مشهور و منظور پیامبر اکرم(ص) که سرپرست است، می دانند.

 

حجت الاسلام حیدری نسب بیان داشت: هر زمان که یک لفظ مشترک استفاده می شود، باید به قرینه ها نگاه بیندازیم که منظور اصلی کدام معنا است؟؛ شخصیت فردی حضرت علی(ع) یکی از قرینه هایی است که دلالت بر معنای سرپرست دارد و همه مسلمانان می دانستند که پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) را بسیار دوست می داشتند و هدف از این تجمع بزرگ تر از ابلاغ پیام دوستی است.

 

وی با اشاره به اهمیت ابلاغ پیام امامت علی(ع) اظهار داشت: سفر حج سختی های بسیاری داشت و افزون بر این سختی‌ها پیامبر اکرم(ص) دستور توقف داد و هرکس را که جدا شده بود به منطقه خم فراخواند تا پیام امامت را به آن ها برساند که این مسأله نیز اذعان بر اهمیت پیام دارد.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به وظایف شیعیان در برابر واقعه غدیر، بیان کرد: نخستین وظیفه هر شیعه شناخت کامل و رسیدن به باور امامت امیرمؤمنان علی(ع) است که این شناخت و باور سبب التزام شیعیان به سرپرستی و پیروی از اهل بیت(ع) می‌شود.

 

وی با بیان این که عید غدیر، بزرگ ترین عید مسلمانان است، یادآور شد: عید غدیر که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است در مقایسه با عید نوروز بسیار کمرنگ جلوه می کند و این یک ضعف برای مسلمانان است و باید برای شکوه هرچه بیشتر این عید نهایت تلاش خود را بکنند.

 

حجت الاسلام حیدری نسب عنوان کرد: روحانیان باید بیشتر از هر کسی به این عید اهمیت بدهند و با بیان های مختلف و با استفاده از ابزار روز مانند انیمیشن این واقعه را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

 

وی در پایان گفت: از خداوند متعال خواستاریم که توفیق آن چه را که بر زبان جاری می کنیم در عمل نیز به ثبت برسانیم، بدهد./9706/302/ب2

ارسال نظرات