۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۹۲۰۴۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

حوداث سرزمین منا نشانگر بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آل سعود با بی‌تدبیری خود زمینه این وقایع را فراهم کرده است که باید در برابر آن پاسخگو باشد، گفت: جهان اسلام در برابر حادثه سرزمین منا سکوت نمی‌کند که وظیفه داریم اعتراض و محکومیت خود را اعلام کنیم.
حادثه منا

حجت الاسلام علی رضایی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، با اشاره به فاجعه سرزمین منا اظهار داشت: این فاجعه سبب کشته و مجروح شدن جمع کثیری از مسلمانان شده است که حجاج گرانقدری جان‌های خود را از دست دادند.

 

وی تصریح کرد: خانه خدا باید محل امنی باشد که حجاج ندای توحیدی در آن سر می‌دهند اما در سال‌های اخیر به ویژه موسم حج امسال خیانت به این مکان مقدس صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که حوادث سرزمین منا و مسجد الحرام محکوم است، خاطرنشان کرد: عده ای همه چیز را برای خود می‌خواهند که سبب می شود هتک حرمت به خانه خدا صورت گرفته و جمع کثیری از مسلمانان که برای مراسم عرشی حج تمتع حاضر شدند جان خود را از دست دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که فداییان اسلام همیشه حرمت خانه خدا را نگه می‌دارند، ادامه داد: امروز کسانی که ادعای خادم الحرمین دارند آمدند و با اقدامات خود بدترین هتک حرمت را نسبت به خانه خدا و این مکان گرانقدر صورت می دهند.

 

وی افزود: حوداث سرزمین منا نشانگر بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود است که نتوانستند این مراسم را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است مدیریت و برگزار کنند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که حجاج ما با خلوص نیست در سرزمین منا حاضر شدند اما بی تدبیری و اقداماتی ناشایست سبب وقوع چنین فاجعه ای شده است، گفت: این واقعه خسارت بزرگی به بدنه جامعه اسلامی وارد کرده است که مسلمانان بسیاری را در آن از دست دادیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این حوادث تیری بر تابوت شاهزادگان تازه به دوران رسیده سعودی است تا جهان اسلام در برابر آن ها متحد شده و به سادگی از این قضیه عبور نکنند.

 

وی با بیان این که جواب خون های ریخته شده و مصیبت های مردم داده می شود، گفت: ضرورت دارد گروه تحقیقی از جهان اسلام تعیین شود به این پرونده آل سعود خبیث رسیدگی کند تا چهره واقعی آل سعود برای همگان آشکار شود.

 

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به این که آل سعود با بی تدبیری خود زمینه این وقایع را فراهم کرده است که باید در برابر آن پاسخگو باشد، افزود: جهان اسلام در برابر حادثه سرزمین منا سکوت نمی‌کند که وظیفه داریم اعتراض و محکومیت خود را اعلام کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت وحدت و همدلی کشورهای اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: کشورهای اسلامی باید با اتحاد و انسجام خود این وقایع را محکوم کرده و چهره واقعی آل سعود را برای همگان نمایان کنند./950/302/ب2

ارسال نظرات