۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۲۰۳۳
نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا مطرح کرد؛

سبک زندگی ما چقدر به اهل بیت نزدیک است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه رهبری در کربلا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» را مطرح نمودند.
حجت‌الاسلام محمدحسين بهجتي، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین بهجتی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در دیدار با دانشجویان با اشاره به اعیاد گذشته و پیشرو گفت: مسائلی که در منا و سرزمین وحی رخ داد این اعیاد را بر مسمانان تلخ نمود و بار دیگر بی کفایتی مسوولان سعودی را بر ملا کرد.

 

وی با توصیه به دانشجویان برای قرائت مداوم زیارت عاشورا و توضیح اثرات آن افزود: در زیارت عاشورا ما جمله اللهم اجعل محیای محیا محمد وآل محمد ومماتی ممات محمد وآل محمد داریم.

 

حجت الاسلام و المسلمین بهجتی افزود: این جمله به چه معناست؟ در این دعا از خداوند می خواهیم زندگی ما را بر اساس زندگی پیامبر و آل پیامبر قرار دهد.

 

وی ادامه داد: این جمله موضوعی را به نام سبک زندگی که مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی مطرح نمودند را در بر می گیرد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر خراسان شمالی، «سبک زندگی» را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی خواندند و با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای «پرداختن به این مفهوم مهم، آسیب شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره جویی در این زمینه» را مطرح نمودند.

 

وی افزود: سبک‌های زندگی مجموعه‌ای از طرز تلقی‌ها، ارزش‌ها، شیوه‌های رفتار، حالت‌ها و سلیقه‌ها در هر موضوعی را در برمی‌گیرد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با طرح سوالاتی اظهار داشت:

 

سبک زندگی ما چقدر به زندگی اهل بیت نزدیک است؟

 

تعامل و نوع رفتار پیامبر در مقابل مردم چگونه بود؟

 

برخورد پیامبر و اهل بیت ایشان با خانواده چگونه بود؟

 

با دوستان و دشمنانشان چگونه بود؟

 

حجت الاسلام و المسلمین بهجتی ادامه داد: این سبک زندگی است و دشمن از ترویج این سبک زندگی نگران است.

 

وی افزود: تمام تلاش امویان در زمان امام حسین علیه السلام این بود که این نوع سبک زندگی را از جامعه دور نگه دارند چون این فرهنگ به ضرر دشمن است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا با بیان اینکه یکی از ویژگی های حضرت سیدالشهدا این بود که دوست و دشمن را به یاد قیامت بیندازد، اظهار داشت: معادباوری و خداترسی خیلی اثر دارد و محور خداترسی در خطبه های امام حسین موج میزند./1330/د101/ف

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

 

ارسال نظرات