۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۱۹۳۹
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

آل‌سعود با پیروی از افکار وهابیت به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تبلیغات گسترده وهابیت برای انتشار افکار این فرقه انحرافی را یکی از خطرات جهان اسلام برشمرد و گفت: آل‌سعود با پیروی از افکار وهابیت به دنبال ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی است.
عربستان

حجت الاسلام سید نعمت الله صالح، مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، افکار ابن تیمیه را منبع افکار و تعالیم وهابیت دانست و اظهار کرد: ابن تیمیه به عنوان تئوریسین این فرقه، از نظر فکری و اعتقادی به قدری منحرف است که، بسیاری از علمای اهل سنت او را ناصبی خوانده‌اند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امروزه بسیاری از مشکلات و معضلات مسلمانان، در نتیجه عملکرد منفی وهابیت ایجاد شده است زیرا این فرقه انحرافی باعث ایجاد اختلاف بین مسلمانان شده و در نتیجه باعث قدرت گرفتن رژیم غاصب اسرائیل شد که ثمره نهایی آن تسلط بر بخشی از کشورهای اسلامی بود.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا مشی و مرام وهابیت را فکری مخالف تعالیم اسلام دانست و افزود: اسلام مدعی دو اصل توحید و وحدت کلمه و اتحاد بین مسلمانان است و پیامبر اکرم(ص) نیز در طول 23 سال بعثت خود این اصول را ترویج کرده و در کنار دعوت مردم به توحید بین گروه‌های مسلمانان مانند اوس و خزرج پیمان برادری برقرار کردند.

 

حجت الاسلام صالح با تأکید بر نقش مؤثر وحدت کلمه، بین مسلمانان جهان عنوان کرد: مسلمانان جهان در سایه وحدت و همدلی می توانند با پیروزی در برابر مشکلات، راه های نفوذ دشمنن در بین توده های خود را ببندند اما، وهابیت تبعیت از افکار انحرافی خود و بدعت گذاری و نشر افکاری بر خلاف مصالح عموم مسلمانان، برخلاف این جریان، باعث اختلاف افکنی در جهان اسلام شده است.

 

وی در ادامه افزود: تشکیل رژیم غاصب اسرائیل در کنار تفرقه و جدایی ایجاد شده در جهان اسلام سبب شد، این رژیم جعلی بتواند اقدام به سرکوبی برخی کشورهای اسلامی و کشتار مسلمانان کند.

 

وهابیت تنها خود را مسلمان می‌دانند

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود قتل نفوس و غارت اموال را از جمله ویژگی های اصلی حکومت وهابیت برشمرد و عنوان کرد: از جمله اقدامات ضد بشری وهابیت می توان به کشتار 5 هزار نفر در سال 1216 ه.ق در کربلا و غارت اموال حرم مطهر اشاره کرد.

 

 حجت الاسلام صالح تصریح کرد: از نظر اعتقادی، فرقه ضاله وهابیت، تنها خود را مسلمان و اهل توحید دانسته و سایر مسلمانان را مشرک و فاقد احترام می دانند.

 

وی مردود دانستن اعتقاداتی مانند توسل، شفاعت و تبرک را از جمله مبانی عقیدتی وهابیت برشمرد و تأکید کرد:این گروه در حالی این عقاید را انحرافی و باطل می داند که، صحت این عقاید بر اساس آیات قرآن کریم به اثبات رسیده و جای هیچگونه شک و تردیدی در آن ها نیست.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا استفاده وهابیت از روش های مختلف جهت ترویج و تبلیغ افکار و تعالیم خود را از جمله ویژگی های فعالیت این فرقه دانست و تصریح کرد: این گروه از هر فرصتی و با استفاده از تمام امکانات رسانه ای اقدام به تبلیغ افکار انحرافی خود می کنند.

 

حجت الاسلام صالح چاپ کتب اعتقادی وهابیت و توزیع رایگان آن بین مسلمانان کشورهای مختلف به ویژه در ایّام حج را از جمله اقدامات تبلیغی وهابیت برشمرد و در ادامه افزود: ساخت 104 مسجد در فیلیپین، ساخت و تعمیر 90 مسجد در بوسنی و سهیم شدن در ساخت 1360 مسجد در سراسر جهان از جمله دیگر اقدامات تبلیغی وهابیت است.

 

وی همچنین تأسیس مراکز آموزشی ویژه تربیت مبلغان وهابی در سراسر جهان را از جمله دیگر اقدامات این فرقه برشمرد و اظهار کرد: تأسیس دانش‌سرای تربیت مبلغ وهابیت در چین و توکیو و همچنین اجرای 12 هزار و 990 برنامه تبلیغی در سال 1417 ه.ق از سوی وهابیت عربستان در مناطق مختلف کشور انگلیس از جمله در مدارس و زندان‌ها بخش دیگری از نمونه‌های این اقدامات است.

 

عربستان سعودی، تحت تأثیر مستقیم افکار وهابی قرار دارد

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا عنوان کرد: در بین دولت هایی که امروزه به نام اسلام فعالیت می کنند اما در عمل پیرو افکار وهابیت هستند، رژیم عربستان سعودی است که بدو تأسیس این فرقه انحرافی با آن ها همکاری داشته و پشتوانه قدرتمندی برای آن ها بوده است.

 

حجت الاسلام صالح افزود: برخی دیگر از کشورهای جهان نیز مانند چین، تونس و سودان نیز تا اندازه زیادی تحت تأثیر افکار وهابیت قرار دارند.

 

وی در پایان، تبلیغات گسترده وهابیت برای انتشار افکار این فرقه انحرافی را یکی از خطرات جهان اسلام برشمرد و گفت: جهان اسلام تاکنون، لطمات زیادی از جهت ترویج افکار و فعالیت‌های این فرقه انحرافی متحمل شده و لازم است برای مقابله جدی با آن اقدامات اساسی انجام شود. /868/302/ب2

ارسال نظرات