۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۹۱۹۰۴
آیت‌الله ممدوحی:

ریشه محکم روحانیت زوال ناپذیر است/ آیت‌الله خزعلی نعمتی برای جامعه روحانیت بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی، با بیان این‌که ریشه محکم روحانیت، زوال ناپذیر است، گفت: روحانیت برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی به همراه دارد.
آيت الله حسن ممدوحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم بزرگداشت آیت الله ابوالقاسم خزعلی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد حاج شهباز خان استان کرمانشاه برگزار شد.


آیت الله حسن ممدوحی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت عالم ربانی و فقیه آیت الله خزعلی عنوان داشت: آن چه که خداوند متعال سبب بداند بر بندگانش نازل می کند.


آیت الله ممدوحی با اشاره به ویژگی های برجسته آیت الله خزعلی، اظهار داشت: این عالم ربانی بلاغت و فصاحت فوق العاده‌ای داشت و نعمتی برای جامعه روحانیت بود.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: عده ای هستند که خداوند متعال را به بهای ناچیزی می فروشند و حتی غش در معامله می کنند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما عده ای خدا را به پدر و مادر، عشیره و قوم خود نمی‌فروشند و آن چه که خداوند بین فرزند و پدر و مادر حکم کرده است به آن عمل می کنند، آیت الله محمدی گیلانی نمونه ای بارز از این امر است که به دستور ایشان حکم اعدام فرزندش صادر شد.


عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر امری را بر خداوند مقدم بشماریم آن وقت است که به دستور خداوند متعال عمل نکرده ایم و مال و دنیا، مقام و شهوت و موارد دیگر از جمله تعلقات دنیوی است که انسان را وسوسه می کند.


آیت الله ممدوحی به وجود پر برکت روحانیت در انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: ریشه روحانیت زوال پذیر نیست، باید قدر روحانیت را دانست و علمای بزرگ را تکریم کرد و از وجود این بزرگان نهایت استفاده را برد.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در پایان عنوان داشت: گاهی انسان عباداتش را به لذات دنیوی می فروشد، از این رو هوشیار باشیم زیرا عمر به سرعت می گذرد و خدایی ناکرده نزد خداوند متعال در قیامت شرمگین و روسیاه نباشیم.


گفتنی است، آیت الله حسن ممدوحی در مراسم بزرگداشت آیت الله خزعلی با بیان خاطره ای، از مقام این عالم فقیه تجلیل کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات