۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۹۱۹۰۳
آیت الله شبیری زنجانی:

کمک به نیازمندان باید با حفظ آبرو و شأن آن ها باشد/تلاش برای یاری مردم در در درجه نخست عبادات قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله شبیری زنجانی با بیان این که بالاتر از اصل کار این است که دریافت کمک برای نیازمند سنگین نباشد و آبروی آن حفظ شود، گفت: که کمک رسانی باید به گونه ای باشد که طرف مقابل که شخصی نیازمند است سنگینی حس نکند،
آيت الله سيد موسي شبيري زنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید امشب در دیدار پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که خدمت به مردم و فقرا عبادت بزرگی در اسلام است، گفت: اساس تشکیلات کمیته امداد امام خمینی(ره) ترویج و تربیت دینی و خدمت به مردم که اکثریت آن ها شیعه اثنی عشری هستند است.


وی افزود: تلاش مسؤولان و دست اندرکاران در این کمیته برای یاری مردم در درجه نخست عبادت ها قرار دارد، روایتی وجود دارد که می فرماید زمانی که کسی به مکه مشرف می شود طواف در درجه نخست قرار دارد در میان اعمال حج نماز که خود یکی از بالاترین عبادات است اما طواف از آن بالاتر قرار گرفته است؛ با وجود این که طواف که در حج چنین عظمتی دارد اما انسان می تواند در زمان درخواست حاجت از سوی مؤمنی طواف را قطع کرده و به وضع او رسیدگی کند.


این مرجع تقلید با بیان این که خوشبختانه کمیته امدادبرای انجام این عبادت مهم موفق است، اظهار داشت: این خدمتی که عبارت از حل کردن مشکلات مردم است بسیار مهم به شمار می رود، مسأله ای که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد این است که بالاتر از اصل کار کیفیت عمل است.


وی ادامه داد: در زمان انجام فعالیت های کمک رسانی آبروی اشخاص که آبروی مؤمن است باید حفظ و رعایت شود، علمای گذشته گاهی پولی که می خواستند به کسی بدهند ابتدا دست آن را می بوسید و سپس آن مبلغ را پرداخت می کرد.


حضرت آیت الله شبیری زنجانی با بیان این که کمک رسانی باید به گونه ای باشد که طرف مقابل که شخصی نیازمند است سنگینی حس نکند، ابراز داشت: این مسأله بسیار مهم است چون نیازمندان به دلیل اضطرار رو به سوی این نهاد می آورند از این رو باید حرمت و شأن افراد حفظ شود.


وی عنوان کرد: در زمان میرزای شیرازی شخصی از ایشان و از فرد دیگری درخواست کمک کرد با وجود این که آن فرد نسبت به میرزای شیرازی مبلغ بیشتری به شخص نیازمند داد اما آن نیازمند تا آخر عمر برای میرزا دعا و فرد دیگر را نفرین کرد؛ این مسأله به دلیل تفاوت در کیفیت عمل بود.


این مرجع تقلید با بیان این که بالاتر از اصل کار این است که دریافت کمک برای نیازمند سنگین نباشد و آبروی آن حفظ شود، خاطرنشان کرد: خدمت هایی که در کمیته امداد انجام می شود خدمت به همه است چون بنی آدم اعضای یکدیگر هستند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات