۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۹۱۸۸۶
کارشناس و محقق صدا و سیما:

راه و رسم زندگی برای فرزندان براساس آموزه های دینی و اسلامی طراحی شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و محقق صدا و سیما بر نقش مهم والدین در تربیت فرزندان و پدران و مادران آینده تأکید کرد و گفت: راه و رسم زندگی برای فرزندان و پدران و مادران آینده باید براساس آموزه های دینی و اسلامی باشد تا فرزندان از ابتدای کودکی با سیره اهل بیت (ع) آشنا شوند.
حجت الاسلام امرالله گيوي نهاوندي حجت الاسلام امرالله گيوي نهاوندي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام امرالله گیوی نهاوندی، کارشناس و محقق صدا و سیما عصر چهارشنبه در همایش بزرگ خانواده در حسینیه و مجتمع فرهنگی ورزشی طوق شیخ رضا در خیابان غیاث الدین جشمید کاشانی گفت: راه و رسم زندگی برای فرزندان و پدران و مادران آینده باید براساس آموزه های دینی و اسلامی باشد تا فرزندان از ابتدای کودکی با سیره اهل بیت (ع) آشنا شوند.

 

وی احترام متقابل را اولین اصل از اصول تربیتی پدران و مادران آینده دانست و یاد آورشد: برای احترام متقابل پدران و مادران باید توجه ویژه ای به صدا زدن یکدیگر با چاشنی محبت داشت چرا که محبت است که دلها را به یکدیگر نزدیکتر می‌کند و دوستی و الفت بین خانواده را افزایش می دهد.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی یاد آور شد: برای احترام به یکدیگرتا همسر سر سفره حاضر نشده است لب به غذا نزنید چرا که همسر برای تهیه غذا وقت زیادی را صرف کرده است به امید اینکه غذا را با شوهرش صرف کند اما متأسفانه برخی از افراد در غذا خوردن عجله دارند و قبل از اینکه سفره غذا به طور کامل آماده شود غذای خود را صرف کرده که این عجله در خوردن غذا بی احترامی به همسر است.

 

کارشناس و محقق صدا و سیما در ادامه یاد آورشد: مرحوم حاج احمد خمینی(ره) می گوید، تا مادر سرسفره حاضر نمی شد، پدر لب به غذا نمی زد و به  بچه ها هم می گفت صبر کنید تا خانم و این یعنی احترام گذاشتن به همسر توسط امام بود.

 

 حجت الاسلام گیوی نهاوندی همچنین بدرقه صبگاهی و استقبال شامگاهی را یک نمونه بارز از احترام به همسر دانست و گفت:  برای احترام به همسر در بدرقه و استقبال از همسر اسلام دستوراتی دارد که اروپایی ها به این دستورات اسلام عمل می کنند اما ما مسلمانان به آن عمل نمی کنیم و نسبت به آن بی توجه هستیم.

 

به گفته وی، بدرقه صبحگاهی توسط همسرهنگام خروج از خانه برای فعالیت روزانه، شوهر را برای کارهای روزانه شارژ می‌کند اما بی توجهی به همسرهنگام خروج از خانه او خسته و عصبی خواهد کرد.

 

کارشناس و محقق صدا و سیما، استفاده از عطر و استفاده از بهترین لباس ها از سوی همسر هنگام مراجعه شوهر به خانه را احترام به همسر دانست و گفت: متأسفانه امروزه در جامعه ما به این اصل مهم کمتر توجه می شود.

 

حجت الاسلام گیوی نهاوندی یاد آورشد: روزهای آخر عمر فاطمه زهرا(س) به اسما می گوید عطرمرا بیاور و از اسما می خواهد به او کمک کند تا خودش به استقبال همسرش امیرمومنان برود و درب خانه را به رویش بازکند، لذا این همان احترام هنگام بدرقه صبحگاهی و استقبال شامگاهی همسر است.

 

شایان ذکراست، همایش بزرگ خانواده با موضوع نقش والدین در تربیت پدران و مادران آینده همراه با جشن غدیر، مولودی خوانی، اجرای نمایش با حضور هنرمندان شهرستان کاشان، تجلیل از سادات، مسابقه و سرگرمی و نور افشانی به همت باشگاه فرهنگی ورزشی باریج اسانس کاشان و با همکاری اداره ورزشی و جوانان، اداره آموزش و پرورش و حسینیه و مجتمع فرهنگی ورزشی طوق شیخ با حضور خانواده و زوج های جوان در حسینیه و مجتمع فرهنگی طوق شیخ رضا برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات