۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۹۱۲۹۸
فرمانده تیپ امام صادق:

حضور روحانیت در جبهه‌ها دفاع جانانه رزمندگان را بر مبنای دینی رقم زد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام طیبی‌فر با بیان این‌که نقش کلیدی روحانیت در دوران دفاع مقدس ایستادگی جانانه رزمندگان بر مبنای دین بود، گفت: این حضور روحیه‌بخش سبب شد که ورود جوانان به جبهه‌ها با انگیزه‌های اقتصادی و مادی یا کشور گشایی و یا حتی صرفاٌ دفاع از خاک نباشد.
حجت الاسلام حسين طيبي فر، فرمانده تيپ امام صادق(ع)

حجت الاسلام حسین طیبی‌فر، فرمنده تیپ امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که انقلاب اسلامی از اساس با مبانی دینی شکل گرفت، افزود: حرکت انقلاب از مساجد بود و پرچمداران انقلاب روحانیون بودند و رهبر انقلاب یک مرجع جامع الشرایط بود و با جمع بندی این خصوصیات پی به دین مداری انقلاب اسلامی می‌بریم.

 

وی خاطرنشان کرد: هجمه بیگانگان به کشور به خاطر حذف این حرکت نو در دنیا که با مبانی دینی و با مبانی اعتقادی و با رهبری دین شناسان شکل گرفته بود انجام گرفت و چون این انقلاب با مبانی استکبارگران هم‌خوانی نداشت برای نابودی این انقلاب از تجاوز عراق حمایت کردند.

 

فرمانده تیپ امام صادق(ع) اظهار داشت: چون این نوع حرکت برای دشمن ناشناخته بود و نمی‌توانست معنای انقلاب دین‌مدار را تشخیص دهد و گمان می‌کرد این انقلاب مانند حرکت‌های تجدید نظر طلب ظاهری است و عمق فرهنگی ندارد و بنابراین نتوانست از این تجاوز نتیجه‌ای بگیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: با آغاز جنگ، روحانیت چهره معنوی خود را به مردم منتقل کرد و این انتقال موجب شد جوانان روحیه دین مداری پیدا کنند و ورودشان به دفاع مقدس با انگیزه‌های اقتصادی و مادی یا کشور گشایی و یا حتی صرفاٌ دفاع از خاک نباشد؛ بلکه دفاع از حیثیت ملی و اسلامی کشور زیر پرچم یک فرمانده که مرجع تقلیدشان بود باشد.

 

حجت الاسلام طیبی‌فر با بیان این که روحانیت در همه صحنه‌ها پیشگام بود، گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس به عنوان یک نقش کلیدی هم برای معرفی دین به رزمندگان بود و هم نتیجه این معرفی دفاع جانانه با مبانی دینی از طرف رزمندگان بود و بنابراین شهادت افتخار می‌شود و به عنوان تلف شدن مطرح نمی‌شود.

 

وی با بیان این که خانواده‌ها فرزندان خود را با عشق به جبهه می‌فرستادند، اظهار داشت: این روحیه روحیه دین‌مداری، و اعتقادی است و چون مبانی دینی بود دفاع هم دینی می‌شود و روحانیت هم دارای نقش کلیدی می‌شود.

 

فرمانده تیپ امام صادق(ع) با توجه به شکل گیری روحیه دفاع در کشور، خاطر نشان کرد: روحانیت هم از این روحیه تأثیر پذیرفت و حضور پررنگ روحانیت برای هیچ کس پوشیده نبود و یکی از عوامل بسیار قوی برای تحرک رزمندگان بود و برای مثال از مجموع سه هزار روحانی استان اصفهان نزدیک به 600 شهید وجود دارد و این آمار در هیچ قشری غیر از روحانیت وجود ندارد.

 

وی با بیان این که روحانیت اگر به دیگران می‌گفت به جبهه بروید خودش جلودار بود، گفت: همین روحیه روحانیت بود که باعث می‌شد مردم به آنها اعتماد کنند و در این دوران مردم بسیار دیندار و معتقد به مبانی دینی بودند.

 

حجت الاسلام طیبی‌فر افزود: چون پایگاه اصلی انقلاب مساجد بودند و رزمندگان تربیت یافته مسجد بودند و روحانیت هم پرچمدار مسجد هستند در دفاع مقدس هم پشتیبانی جبهه‌ها از مساجد بود و نقش محوری خود را در جنگ هم حفظ کرد./843/ت302/ی

ارسال نظرات