۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۲۹۰۹۱۷
معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول نورآباد:

نشر معارف دینی بهترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش مدرسه علمیه بنت الرسول نورآباد هدف دشمن از دسیسه‌های فرهنگی را عاملی برای گمراه کردن جوانان دانست و گفت: نشر معارف دینی بهترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی است.
از تهاجم فرهنگي تا جنگ نرم

زینب حیدریان معاون آموزش مدرسه علمیه بنت الرسول نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مسائل فرهنگی را از مهم ترین مسائل روز بیان کرد و عنوان داشت: توجه به فرهنگ به ویژه در حوزه های علمیه امری بسیار مهم است.

 

وی با بیان این که فرهنگ هر جامعه در پیشرفت آن نقش بسزایی دارد، افزود: تقویت فرهنگی دینی ابتدا باید در کانون خانواده پایه گذاری شود.

 

حیدریان با بیان این که حوزه های علمیه پاسدار دین هستند، عنوان داشت: مهم ترین هدف این حوزه ها تربیت طلاب و نشر علوم و معارف اسلامی است.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در جامعه امروز اظهار داشت: تقویت باورهای دینی جوانان و نشر علوم و معارف دینی مهم ترین عامل مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.

 

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بنت الرسول نورآباد با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزند و حفظ کانون خانواده افزود: حوزه های علمیه خواهر در این زمینه نقش مؤثری دارند.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه در جهت تربیت و تعلیم مادران آینده کشور فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: فراگیری شیوه های نوین تبلیغی از مهم ترین دغدغه های حوزه های علمیه است و طلاب با حضور در مناطق تبلیغی در جهت آگاه سازی بانوان از دسیسه های فرهنگی دشمن ایفای نقش می کنند.

 

حیدریان با اشاره به این که امروز شبهات فراوانی پیش روی جوانان است، افزود: طلاب باید در حوزه های علمیه در جهت پاسخگویی به شبهات توانمند شوند.

 

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی در مدارس علمیه تصریح کرد: آسیب شناسی فرهنگی از مهم ترین برنامه های مدرسه علمیه بنت الرسول نورآباد است.

 

معاون آموزش مدرسه علمیه بنت الرسول نورآباد نقش طلاب در اجرای برنامه های فرهنگی مدرسه را بسیار مؤثر دانست و عنوان داشت: امید است با پشتیبانی مرکز مدیریت اجرای برنامه های فرهنگی مؤثر تر باشند.

 

وی با بیان این که در مناسبت های مذهبی نیز با حضور طلاب مراسم ویژه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس در این ایام برپا شده است و در سایه این نمایشگاه گوشه ای از جانفشانی و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشته شده است./9459/302/ب3

ارسال نظرات