۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۹۰۸۲۱
امام جمعه موقت اصفهان:

آل سعود به دنبال تفرقه افکنی در جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میردامادی ضمن تأکید بر بی کفایتی آل سعود برای اداره مراسم حج گفت: خادم الحرمین در حقیقت خادم آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، طی 60 سال اشغال قلب اسلام توسط اسرائیل، عربستان حتی یک فشنگ به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکرده است.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیان حوزه علمیه اصفهان نسبت به حوادث منا کشته شدن حجاج در مدرسه صدر بازار اصفهان، این تجمع را امری ضروری و مهم ارزیابی کرد و گفت: هدف حوزه علمیه اصفهان لبیک گفتن به فرمایش امام علی است که فرمودند: «کونوا للکافرین خصما و للمظلومین عونا» و همه اینجا هستیم تا صدای خود را به گوش مظلومان جهان برسانیم.

 

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به وقایع اخیر مرام حج و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج و زائران خانه خدا تصریح کرد: طلاب و روحانیون با این تجمع انزجار و بیزاری خود را از آل سعود ابراز می‌کنند و فریاد بر سر آمریکا و انگلیس و آل سعود می‌زنند و با خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده ابراز همدردی می‌کنند.

 

آل سعود با حمایت انگلیس به قدرت رسیدند

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به سابقه شکل گیری حکومت آل سعود و قدرت گرفتن آنها از طریق حمایت و پشتیبانی انگلیس خاطر نشان کرد: ریشه و اصالت این خاندان یهودیان سرزمین حجاز هستند، انگلیس که دشمن قسم خورده اسلام و مسلمین است به این خاندان قدرت دا و آنها را برای حکومت بر مقدس‌ترین سرزمین جهان اسلام حمایت کرد تا بتواند از این طریق در سرزمین‌های مقدس جهان اسلام نفوذ داشته باشد.

 

 

وی با بیان این‌که آل سعود و تفکر وهابیت همواره مورد حمایت و تأیید دشمنان اسلام و مسلمین بوده است افزود: آل سعود زیارت قبور اهل بیت(ع) و قرائت ادعیه را شرک می‌دانند در حالی که این عقیده آنها بخلاف نص قرآن کریم است، آنها پس از به قدرت رسیدند قبور ائمه و بزرگان اسلام را تخریب کردند و زمانی که با هشدار کشورهای اسلامی مواجه شدند از تخریب مرقد پیامبر اکرم (ص) پرهیز کردند.

 

تفرقه افکنی مأموریت آل سعود است

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اختلاف افکنی و تفرقه را از مأموریت‌ها و اهداف آل سعود و حکومت عربستان دانست و تصریح کرد: قتل عام و کشتار شیعیان به بهانه فتوای مفتی‌های وهابی برای رسیدن به بهشت یکی از اقداماتی است که آل سعود با حمایت استکبار جهانی در راستای اختلاف افکنی در جهان اسلام انجام می‌دهند.

 

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به نسل کشی مسلمانان توسط داعش با حمایت عربستان سعودی اظهار کرد: جنایاتی نظیر زنده سوزاندن انسان‌ها و تجاوز به زنان و کودکان و سر بردین مردان در مقابل چشم خانواده‌هایشان بخش کوچکی از جنایات داعش با حمایت آل سعود است که در تاریخ نظیر ندارد.

 

وی با اشاره به درآمد آل سعود از مراسم حج و حمایت از تروریست با آن گفت: آل سعود پول‌های بسیاری را به اسم خادم الحرمین به دست می‌آورد در حالی که در حقیقت خادم آمریکا و اسرائیل هستند و در راستای اهداف آنها که حمایت از تروریست و دشمنان اسلام و مسلمین است و تفرقه افکنی در میان مسلمانان این پول‌ها را مصرف می‌کنند.

 

هرسال شاهد حادثه در مراسم حج هستیم

امام جمعه موقت اصفهان حوادث رخ داده در مراسم حج امسال را دارای پیشنه و سابقه تاریخی و حاصل بی کفایتی آل سعود ذکر کرد و افزود: اتفاقات امسال برای اولین بار در این سطح گسترده رسانه‌ای شد اما حقیقت این است که سال‌های گذشته هم اتفاقاتی از این دست در مراسم حج رخ می‌داد و هر سال شاهد این بی رحمی‌ها و بی کفایتی‌ها و سهل انگاری‌های عمدی این رژیم هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد استان اصفهان با بیان این‌که امسال به بهانه تعمیرات و ساختمان سازی در مسجد الحرام سهمیه حضور خجاج کاهش یافته بود خاطر نشان کرد: در مراسم اربعین سال گذشته جمعیتی بالغ بر 25 میلیون نفر در عتبات عالیات حضور پیدا کردند و در طی مسیر 100 کیلومتری کربلا تا نجف نه تشنه شدند و نه گرسنه و حتی یک قطره خون از بینی کسی جاری نشد و این حاصل مدیریت صحیح عتبات است.

 

وی مأموریت آل سعود را خراب کردن چهره اسلام دانست و تصریح کرد: اقدامات آل سعود نظیر جنایت در یمن و حمایت از داعش و دیگر جریانات تکفیری با هدف خراب کردن چهره اسلام در جهان است، آل سعود ارتباطی نزدیک با رژیم صهیونیستی دارند و نزدیک به 60 سال است که اسرائیل قلب اسلام را اشغال کرده است و علیرغم تلاش برخی کشورهای اسلامی برای اقدام نظامی علیه آن آل سعود حتی یک تیر هم به سمت سرزمین های اشغالی شلیک نکرده‌اند./1304/202/ب3

ارسال نظرات