۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۲۴۳
حجت الاسلام مرادی:

عرفه، روز رسیدن به پاکی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه روز عرفه را یکی از مهم‌ترین روز‌های سال دانست و در خصوص گرامی داشتن این روز بزرگ تاکید کرد.
حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس برجسته مذهبی، عصر چهار‌شنبه 1 مهر‌ماه مصادف با روز عرفه در صحن امام‌زاده حسن(ع) منطقه 17 تهران، گفت: عرفه روز بسیار با عظمتی است و خداوند عنایت ویژه‌ای به بندگانش در این روز روحانی می‌کند، قدر و قیمت این روز بزرگ که هر چقدر به غروب آفتاب نزدیک شویم بر عظمت و شکوه آن می‌افزاید.

 

وی افزود: روز‌های سوم شعبان، نیمه شعبان، 23 رمضان، اربعین حسینی و عرفه از مهم‌ترین روزهای تقویم مذهبی هستند و به تمام مسلمانان سفارش زیارت کربلای معلی و اماکن مذهبی شده است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حجاج و مناسک حج، بیان داشت: در روز عرفه حجاج پس از انجام دادن اعمال مذهبی و خواندن دعای عرفه به پاکی و طهارتی همچون یک نوزاد تازه متولد شده می‌رسند.

 

حجت الاسلام مرادی بیان مطلبی در خصوص مسأله دعا، تاکید کرد: بعد از هر نماز واجب سعی باید شود دعا قرائت شود و در تمام احادیث قدسی و روایات ما سفارش شده است که قبل از دعا کردن بر محمد(ص) و آل او صلوات فرستاده شود تا زمینه‌ساز استجابت دعا شود.

 

وی در خصوص وقایع عاشورا، گفت: جناب مسلم بن عقیل(ع) با جان فشانی خود در وقایع قبل از عاشورا ثابت کرد که فرد می‌تواند در نبود امام معصوم نیز به حجت الهی برسد و به تنهایی در برابر کفر ایستادگی کند.

 

استاد حوزه علمیه درباره حب علی(ع) ابراز داشت: مومنی و در آسمان و زمین نیست مگر اینکه عاشق علی(ع) باشد، خداوند محبت حضرت علی(ع) را در دل‌ها قرار داده است.

 

کارشناس برجسته مذهبی در خصوص  اعجاز دعا، تصریح کرد: سرعت رسیدن بلا به مومن از سرعت رسیدن سیل بیشتر است، قبل از این‌که بلا به سراغ فرد بیاید با دعا امواج بلا را می‌توان دفع کرد از این جهت می‌توان گفت که کلید قفل مشکلات قطعا موضوعی به‌نام دعا است.

 

وی درباره عظمت روز عرفه، اظهار داشت: باید قدر لحظه به لحظه روز عرفه را دانست و از تمام کار‌های روزمره دست کشید و به اماکن مذهبی جهت انجام فریضه دعای عرفه حاضر گشت.

 

استاد حوزه علمیه با سفارش به محبت در کانون خانواده‌ها، تاکید کرد: محبت بین اعضای خانواده باعث رشد و تعالی افراد آن جامعه کوچک می‌شود، با محبت است که یک خانواده می‌تواند در مسیر کمال گام بردارد.

 

حجت الاسلام مرادی، در پایان با بیان مطلبی در محبت به والدین، خاطر‌نشان کرد: جوانان باید در همه حال با والدین خود احترام بگذارند، زیرا با احترام به پدر و مادر است که فرد می‌تواند در دنیا و آخرت به سعادت برسد./856/202/ب3

ارسال نظرات