۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۹۰۲۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

عرفه فرصتی شایسته برای شناخت امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورذهبی گفت: عرفه به معنای شناختن است و در این روز شریف شناخت امام زمان(عج) بسیار شایسته است.
حجت الاسلام و المسلمين پورذهبي مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی عصر امروز در مراسم روز عرفه که در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: روز عرفه یکی از روزهای مهم سال است که تمامی مسلمانان نباید از فیض و فضیلت آن غافل شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: عرفه به معنای شناختن است و در این روز شریف شناخت امام زمان(عج) بسیار شایسته است.

 

وی بیان کرد: ما می‌دانیم که امام حی و حاضر ما در پس پرده غیبت است اوست که اگر روی زمین نباشد زمین اهل خود را فرو می‌برد و تمام آسمان و زمین به وجود او بستگی دارد.

 

حجت الاسلام پورذهبی اظهار داشت: گاهی ممکن است انسان به محض ورود به جلسات دعا و مناجات تمام حاجات دنیایی را مدنظر قرار دهد و البته اینگونه حاجت‌خواستن از خداوند عیبی هم ندارد.

 

وی حاجات معنوی را برتر از حاجات مادی دانست و ادامه داد: آنچه که مهم‌تر است معرفت و نورانیت خواستن از خداوند است اعطای خُلق حسن، شب‌زنده‌داری، شکرگزاری و حیات طیبه نفس حاجاتی است که اگر به آنها توجه شود، بهره کامل را خواهیم برد.

 

حجت الاسلام پورذهبی یادآور شد: عظمت عرفه را نباید فراموش کنیم چون عرفه روز نیایش و مناجات با پروردگار یکتاست، روز قربانی کردن نفس شیطانی در پیشگاه معبود است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در ساعات نورانی عرفه از خداوند فرج امام زمان(ع)، نابودی دشمنان و ظالمان و مجد و عظمت اسلام و انقلاب را بخواهیم./831/202/ب3

ارسال نظرات