۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۹۰۱۵۶
آیت الله طبرسی:

زمزمه دعای پرفیض عرفه نمایش معنوی وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که زمزمه دعای پرفیض عرفه، نمایش معنوی وحدت همه مسلمانان جهان است، گفت: عرفه به قدری با فضیلت است که امید می‌رود رحمت خداوند شامل همه بندگان شود.
آيت الله طبرسي

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، به اهمیت این روز اشاره کرد و گفت: روز عرفه از نظر اهمیت چنان پر فضیلت است که با شب قدر برابری می‌کند.

 

وی افزود: انس با خدا، اعتماد به نفس، ایجاد تعادل و آرامش، افزایش قدرت تحمل در برابر مشکلات، رهایى از وابستگى‌هاى مادى و دنیوی، پایین‌آمدن از مرکب غرور و خودخواهی، مشخص شدن ارزش انسان و آموزش‌هاى اخلاقى و اجتماعى از دستاوردهاى ارزشمند دعاها و مناجات‌هاى روز عرفه است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که روز عرفه روز میهمانی خدا در نزد ما است، خاطرنشان کرد: ما خدا را می‌خواهیم چون کاری از غیر او ساخته نیست یا باید برویم پیش او که خیلی سخت است و کار مقربین است یا حالی داشته باشیم که او پیش ما بیاید و روز عرفه روزی است که می‌توانیم به این مقصود نائل شویم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که زمزمه دعای پرفیض عرفه، نمایش معنوی وحدت همه مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: عرفه به قدری با فضیلت است که امید می‌رود رحمت خداوند شامل همه بندگان شود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دعای عرفه از مشهورترین دعاها است که شامل مضامین عارفانه‎ای چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لایزال او می‎‏شود، گفت: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید با الهام از دعای عرفه، درس خودشناسی و خودباوری بیاموزند.

 

وی با اشاره به این که دعای عرفه خداشناسی و انسان‌شناسی کامل است و امام حسین(ع) در این دعا همه مخلوقات عالم را بررسی کرده و اهمیت آنها را بیان می‌کند، افزود: عرفه یکی از بزرگ‌ترین روزهای سال است که بر اساس برخی روایات از مهم‌ترین اعیاد اسلامی محسوب می‌شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بندگان در این روز به عبادت و بندگی پرداخته و خداوند در این روز شیطان را محدود کرده تا مؤمنان با آسودگی و فراغت به عبادت به درگاه خداوند مشغول شوند، گفت:

پیشوای سوم شیعیان در این روز به عبادت خداوند مشغول شد و خود را برای دریافت فیوضات الهی آماده کرد.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر بهره‌گیری از روز عرفه خاطرنشان کرد: عرفه روز بندگی، عبادت و راز و نیاز با پروردگار عالم بوده و فرصتی غنیمت است تا انسان‌ها از فرش به عرش رهسپار شوند./950/302/ب2

ارسال نظرات