۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۹۰۰۸۲
رییس حوزه علمیه اصفهان:

جوهره دعا کردن در تداوم ارتباط با خداوند متجلی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: یکی از دلایل اهمیت روز عرفه نسبت به سایر روزهای سال، استجابت هر چه سریع تر دعاها در این روز می باشد و باید بدانیم که درب رحمت خداوند در این روز به روی همه افراد باز است و هر کسی به اندازه وسعت نفسش می‌تواند از عنایات خداوند بهره‌مند شود.
 آيت‌الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی با بیان اهمیت دعا در روز عرفه گفت: استجابت هر چه سریع تر دعاها در روز عرفه سبب تمایز این روز با سایر روزهای سال است.

 

وی افزود: سه آیه در قرآن از لحاظ تأکیدی منحصر به فرد است و مانندی ندارد که شامل، آیه مربوط به دعا کردن، آیه مربوط به انس با قرآن و آیه مربوط به تذهیب نفس است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه«فاذا سألک عبادی عنی فإنی قریب اجیب دعوة الداع الی دعان»ابراز داشت: وجود هفت ضمیر متکلم وحده در این آیه نشانه تأکید بوده و دلیلی بر اهمیت دعا کردن نزد خداوند است.

 

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) که شیعه و سنی به آن واقفند، اهل دعا بودن ایشان است تا جایی که منقول است از دعا و عبادت زیاد، پاهای ایشان متورم می شد.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان  گفت: عملی که در هر حالتی به همه افراد توصیه شده است، دعا کردن است به این دلیل که هر چه انسان بیشتر با دعا مأنوس شود، وجود خداوند را در کنار خودش بیشتر احساس می کند.

 

آیت الله مظاهری ابراز داشت: جوهره دعا کردن در تداوم ارتباط با خداوند متجلی می شود و کسانی که در دعاهای خود برای خداوند تعیین تکلیف می کنند، به این اصل توجهی ندارند.

 

وی در پایان با توجه به اهمیت دعای عرفه بیان داشت: در دعای عرفه همه معارف الهی وجود دارد ولی فقط بندگان خاص خداوند آن را درک می کنند./867/202/ب3

ارسال نظرات