۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۲۹۰۰۰۱

چند خبر کوتاه فرهنگی از استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان به صورت کشوری بعد از محرم و صفر در اصفهان، تشکیل مجمع بزرگ عزاداری متمرکز در اصفهان، برگزاری نمایشگاه کتاب و ادوات جنگی دفاع مقدس در شهرستان دهاقان و برگزاری نخستین جشنواره ایده‌های خانواده با موضوع اقتصاد مقاومتی در تیران، عناوین اخبار کوتاه فرهنگی استان اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان، در شصت و پنجمین نشست این شورا، به اهمیت توسعه و ترویج قرآن اشاره کرد و گفت: شورای توسعه قرآنی استان در عرصه آموزش عمومی قرآن با مسؤولیت آموزش و پرورش، آموزش تخصصی قرآن با مسؤولیت دانشگاه ها و ترویج مباحث قرآنی با مسؤولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند.

 

 

وی با اشاره به این که شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور خاص به مباحث قرآنی نگاه می کند، اظهار داشت: در اصفهان ظرفیت های قرآنی نهادهای غیر دولتی بسیار بالاست اما با کمک آموزش و پرورش می توان نهضت بزرگ قرآنی راه اندازی کرد.

 

 

حجت الاسلام ارزانی بر فعالیت شایسته نیروهای نظامی و انتظامی، دانشگاه ها، صدا و سیما و سایر نهادهای قرآنی در استان اشاره کرد و گفت: جشنواره قرآنی مدهامتان به صورت کشوری بعد از محرم و صفر در اصفهان از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان به اهمیت عزاداری های گسترده و متمرکز در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هفدهم مهر ماه همایش بزرگ تعزیه داران اصفهان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان برگزار خواهد شد.

 

 

تأکید استاندار اصفهان بر تشکیل مجمع بزرگ عزاداری متمرکز در اصفهان

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در شصت و پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان گفت: یکی از برکات استان اصفهان گستردگی دارالقرآن‌ها و مراکز مردمی قرآنی است که در سایر استان‌ها بدین گستردگی نیست.

 

 

وی بر ضرورت سازماندهی و برنامه ریزی آموزش های قرآنی با همکاری نهادهای قرآنی فعال و قوی در استان و نهادهای فرهنگی مرتبط اشاره کرد و افزود: بیش از این که منتظر بازخورد فعالیت های قرآنی در نهادهای دولتی باشیم باید از نهادهای مردمی انتظار داشته باشیم.

 

 

زرگرپور در ادامه با اشاره به نزدیک شده به ایام محرم الحرام و با تأکید بر این که قافله ها های عزاداری بایستی با مجوز های قبلی در سطح شهر حرکت کنند، گفت: مکان و زمان حرکت کاروان های عزاداری در سطح شهر باید از قبل مشخص شده باشد تا موجب ترافیک شهری و اثر سوء در اذهان عمومی نشود.

 

 

وی همچنین بر امنیت بهداشتی ایستگاه های صلواتی اشاره کرد و اظهار داشت: ایمنی چادرها و خیمه های عزاداری نیز باید رعایت شود چرا که یک اتصال برق می تواند اتفاقات نارحت کننده ای را رقم خواهد بزند. 

 

 

نماینده عالی دولت در استان اصفهان، تصریح کرد: تاکید دارم در هفته جاری آیین نامه های مربوطه امنیتی و هماهنگی دستگاه ها برای عزاداری ماه محرم و صفر با حضور حوزه سیاسی استانداری قطعی، نهایی و ابلاغ شود.

 

 

برنامه‌های مؤثر برای رفع مشکلات تئاتر استان و فعالیت رسمی آن آغاز می‌شود

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت در حوزه تئاتر اصفهان اظهار داشت: امروز تئاتر جایگاه بسیار ویژه و مهمی در جهان دارد و یکی از رشته‌های هنری مادر به شمار می‌رود که ما باید در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به این هنر توجه داشته باشیم.

 

 

وی با بیان اینکه هنرمندان بسیاری در حوزه تئاتر اصفهان مشغول فعالیت هستند، افزود: استان اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در حوزه تئاتر دارا بوده و هنرمندان بزرگی از این استان در حوزه تئاتر رشد کرده‌اند.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان این که رفع مشکلات فضاهای اجرای تئاتر در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: قرار است تالار فرشچیان در ماه‌های آینده به مرکز بزرگ تئاتر اصفهان تبدیل شود و تلاش می‌کنیم که از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده کنیم.

 

 

حجت‌الاسلام ارزانی، درباره ایجاد مکان‌های تخصصی تئاتر در شهر اصفهان نیز گفت: تلاش می‌کنیم که زمینه پخش آثار فاخر تئاتر اصفهان از صدا و سیمای مرکز استان فراهم شود و در این زمینه برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

 

 

برگزاری نمایشگاه کتاب و ادوات جنگی دفاع مقدس در شهرستان دهاقان

ولی الله توکلی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و ادوات جنگی دفاع مقدس در دهاقان اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس همه انجمن های ادبی و هنری دهاقان فعالیت بیشتری دارند و به پاسداشت فرهنگ شهادت و دفاع مقدس می پردازند.

 

 

وی گفت: شهرستان دهاقان باید قوی‌ترین کمیته در زمینه فرهنگ جهاد و شهادت باشد و مسؤولان باید همه همت خود را برای نهادینه کردن این فرهنگ در بین آحاد جامعه خصوصا نسل جدید به کار برند تا انگیزه آنها برای پاسداری از ارزش های اسلامی بیشتر شود.

 

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دهاقان، از روحانیون خواست مبلغ این ارزش‌ها باشند و در سخنرانی‌های مساجد به فرهنگ دفاع مقدس بپردازند و گرامیداشت همه جانبه را برای این مهم انجام دهند.

 

 

برگزاری نخستین جشنواره ایده‌های خانواده با موضوع اقتصاد مقاومتی در شهرستان تیران

صادق صالحی  رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ایده‌های خانواده با موضوع اقتصاد مقاومتی در شهرستان تیران گفت: این جشنواره به منظور گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی و ایجاد فضای گفتگو و تبادل ایده‌های اقتصادی در بین خانواده‌ها برگزار می‌شود.

 

وی افزود: برگزاری جشنواره ایده‌های خانواده با موضوع اقتصاد مقاومتی بستری برای گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است که در قالب این جشنواره فرایندهای اقتصاد مقاومتی و اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی تشریح و بیان می شود.

 

 

صالحی ادامه داد: ذهن مردم دارای ایده های زیادی است اما آنچه مهم به نظر می رسد این است که بستری برای دریافت و ارائه ایده و ایده پردازی فراهم شود تا اینکه ایده های خلاقانه مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

 

 

وی با بیان اینکه یک ایده شاید به نظر ساده می تواند تحولات جدی در جامعه ایجاد کند، تصریح کرد: با توجه به اهمیت ایده ها نباید نسبت به ایده و فکر افراد در هر حد و اندازه و مقطع سنی بی توجه بود و باید از این ظرفیت های وی‍ژه بهره کافی و کامل را برد.

 

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: جوانان صاحب نظر همانند دانشجویان رشته‌های اقتصاد و فعالان اقتصادی که از سرمایه‌های جامعه هستند از این فرصت برای بیان دیدگاه‌ها و ایده‌های خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده و در این جشنواره حضور پیدا کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به پرتال کانون‌های فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران مراجعه کنند، اضافه کرد: این جشنواره با موضوعات مختلف فرهنگی، ورزشی، علمی و تربیتی نیز در آینده برگزار می‌شود./939/203/ب1

ارسال نظرات