۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۸۹۸۹۵
آیت الله صافی گلپایگانی:

طلاب علامه امینی را در اخلاص و جان‌نثاری برای مکتب اسلام الگو قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی با بیان این که از ویژگی های علامه امینی اخلاص بالای ایشان بود، گفت: باید طلاب محترم ایشان را در اخلاص، تحقیق و پژوهش و شیفتگی و جان‌نثاری برای مکتب اسلام الگو قرار دهند.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار فرزند علامه امینی نویسنده کتاب الغدیر، شخصیت علامه امینی را فردی شیفته ولایت دانست و گفت: آن بزرگوار شیفته ولایت و عاشق امیرالمؤمنین علی(ع) بود و عمر شریف خود را در ترویج و نشر ولایت آن حضرت گذرانید.

 

وی افزود: از ویژگی‌های مرحوم علامه اخلاص بالای ایشان بود، واقعاً اخلاص ایشان در ترویج مکتب اهل البیت(ع) مثال‌زدنی است. کارهایش، خواندنش، نوشتنش و سخن‌گفتنش برای خدا بود؛ امتیاز دیگر ایشان تألیف کتاب ارزشمند الغدیر است که در راه تألیف آن زحمات فراوانی را متحمّل شدند و به حق مورد استفاده محقّقان و پژوهشگران است. باید طلاب محترم ایشان را در اخلاص، تحقیق و پژوهش و شیفتگی و جان‌نثاری برای مکتب اسلام الگو قرار دهند.

 

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به سابقه رفاقت خود با علامه امینی اظهار داشت: یک بار که قرار شد از کربلای معلی به نجف اشرف بروم ایشان هم در آن سفر بودند. در بین راه به من فرمودند: بسیار دوست دارم کتاب «فتح الملک العَلیّ بِصِحَّةِ باب مَدینة العِلم عَلیّ» را حفظ داشته باشم چرا که کتابی بسیار پرمحتوا و عالی است ولی تاکنون موفّق نشده‌ام. حقیر وقتی جزئیاتی از کتاب را برای ایشان گفتم و این‌که از نظر رجالی بسیار مهمّ است، مرحوم علّامه با تعجّب پرسیدند شما مگر کتاب را دیده‌اید؟ عرض کردم: بله، این کتاب را قبلاً کامل و با دقّت خوانده‌ام. کتابی مهمّ از یکی از علمای بزرگ اهل سنّت است که مخصوصاً از نظر بحث رجالی بسیار اهمیت دارد.

 

وی ادامه داد: بعد هم در ایران گفتم دقیقاً مثل همان چاپ مصر را به طبع رساندند و منتشر کردند. به طلّاب محترم و اساتید هم توصیه می‌کنم این کتاب را مطالعه و مباحثه کنند مخصوصاً مبانی رجالی مهمّی دارد.

 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پایان این دیدار، با اظهار خوشحالی از این ملاقات برای آن مرحوم از خداوند متعال طلب درجات عالیه و رضوان الهی مسألت کرد و توفیقات بیشتر فرزند ایشان در ادامه راه آن بزرگوار و نشر آثار ایشان را خواستار شد./1323/د102/ج

 

ارسال نظرات