۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۸۹۳۱۵
استاد حوزه علمیه تببین کرد؛

نقش مهم امام باقر در احیای سنت پیامبر

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش امام باقر(ع) در احیای سنت پیامبر(ص)، گفت: امام باقر نقشی مهم در بازآموزی سنت پیامبر و تداوم و تحکیم آموزه های قرآنی و سنت نبوی ایفا کرد.
حجت الاسلام صرفي پور

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور استاد حوزه علمیه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: امام محمد باقر (ع) در سال 57 هجری در مدینه متولد شد و در سن 36 سالگی به مقام امامت رسید و پس از 21 سال امامت در سن 57 سالگی به دست هشام بن عبدالملک به شهادت رسید و مرقد مطهرش در قبرستان بقیع مدینه است.


وی با اشاره به القاب امام باقر (ع) ادامه داد: نام شریف این امام بزرگوار محمد و القابش باقر، هادی، شاکر و کنیه اش اباجعفر است.


استاد حوزه علمیه با اشاره به لقب باقر این امام بزرگوار تصریح کرد: به آن حضرت شکافنده علم می گفتند زیرا بعد از رحلت رسول خدا (ص)، اهل بیت در انزوا بودند و مردم آنقدر از علوم اسلامی بی بهره بودند که حتی از مناسک حج نیز به درستی مطلع نبودند.


وی ادامه داد: در زمان امام محمد باقر(ع) فرصتی پیش آمد و حوزه علمیه را افتتاح کردند و توانستند چشمه ای از علوم اهل بیت(ع) را باز کرده و بشکافند تا اینکه بعد از ایشان امام صادق (ع) به طور کامل دانش جعفری را پایه گذاری کردند.


حجت الاسلام صرفی پور افزود: شیخ مفید در خصوص اقدامات امام محمد باقر (ع) عنوان داشت که از علوم دین و آثار و سنت و علوم قرآن و تاریخ و فنون و آداب، آن مقدار که از امام باقر (ع) ظاهر شد از هیچ یک از فرزندان و نسل امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ظاهر نشد.


استاد حوزه علمیه امام محمد باقر را احیا کننده سنت پیامبر (ص) خواند و ابراز کرد: آن امام بزرگوار با احیای سنت پیامبر(ص) و بازآموزی این سنت به مسلمانان نقشی مهم در تداوم و تحکیم آموزه های قرآنی و سنت نبوی ایفا کردند.


حجت الاسلام صرفی پور در پایان اظهار داشت: بسیاری از احادیث و روایات در دوران امامت امام محمد باقر(ع) و امام صادق (ع) نقل شده و این امر نشان دهنده فعالیت های چشمگیر تبلیغی آن دو بزرگوار در جهت نشر ارزش های حقیقی اسلام به جهان دارد./857/302/ب3ش

ارسال نظرات