۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۸۹۲۳۷
معاون آموزش مرکز تخصصی علم کلام امام صادق:

ظرفیت پذیرش مرکز تخصصی کلام در سال آینده افزایش می‌یابد

خبرگزاری رسا - معاون آموزش مرکز تخصصی علم کلام امام صادق(ع) از افزایش ظرفیت پذیرش این مرکز حوزوی در سال آینده خبر داد و گفت: مرکز تخصصی کلام امام صادق(ع) در سال تحصیلی جدید در سه مقطع دو، سه و چهار از میان طلاب واجدالشریط پذیرش داشته است.
موسسه امام صادق

حجت الاسلام ترکاشوند معاون آموزش مرکز تخصصی علم کلام امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: در سال تحصیلی جدید در سه مقطع تحصیلی دو، سه و چهار از میان طلاب واجدالشریط پذیر ش صورت گرفته است.

 

وی در زمینه تعداد پذیرفته شدگان در سال تحصیلی جدید بیان داشت: در مقطع سطح دوم 80 نفر و سطح سوم 30 نفر و در مقطع سطح چهارم از میان 80 نفر متقاضی 8 نفر که در مجموع 120 نفر  برای تحصیل در این مرکز پذیرفته شده‌اند .

 

معاون آموزش مرکز تخصصی کلام امام صادق(ع) ادامه داد: با توجه به ساختمانی که به همت حضرت آیت الله سبحانی در پردیسان ساخته شده است در سال آینده جذب و پذیرش  از میان طلاب افزایش خواهد یافت و اکنون نیز حدود 250 نفر دراین مرکز مشغول به تحصیل هستند و از زمان تأسیس مرکز تا کنون حدود 1200 نفر از این مرکز فارغ التحصیل شده اند.

 

وی با بیان رشته های تحصیلی در این مرکز اظهارداشت: درمقطع سطح دو رشته معارف اسلامی با گرایش کلام اسلامی  و در سطح سه رشته های کلام مقارن، مسائل جدید کلامی و نقد ادیان و فرق با گرایش وهابیت به تصویب شوای عالی رسیده است که از میان آنها رشته مسائل جدید کلامی در صورت فراهم شدن شرایط از سال آینده برگزاری می شود و دو رشته دیگر اکنون در مرکز دائر هستند.

 

حجت الاسلام ترکاشوند ادامه داد: چنانچه دو رشته کلام مقارن و کلام جدید جداگانه آورده شده اند  اما این بدین معنی نیست که در کلام مقارن به مسائل جدید توجهی نمی شود بلکه در این رشته مسائل کلامی جدید هم برای دانشجویان مطرح می شود همان گونه که برای دانشجویان کلام جدید مسائل کلامی قدیم به گونه دقیق بیان می شود.

 

وی در زمینه شیوه جذب دانش پژوهان بیان داشت: طلابی که سطح اول یا به عبارتی پایه ششم را به اتمام رسانده باشند می توانند برای ادامه تحصیل در سطح دوم و طلابی که پایه نهم یا به عبارتی سطح دوم حوزه علمیه را به پایان رسانده باشند می توانند برای ادامه تحصیل در سطح سوم به سامانه معاونت آموزش جهت ثبت نام مراجعه کنند.

 

معاون آموزش مرکزتخصصی امام صادق(ع) ادامه داد: جذب در این دو مقطع از طریق آزمون جامعی که تمامی مراکز تخصصی آن را اجرا می کنند است و متولی آزمون را دفتر مراکز تخصصی برعهده دارد منتهی با نظارت علمی خود مراکز تخصصی یعنی طرح سؤالات و تصحیح اوراق را خود مراکز برعهده دارند.

 

وی اضافه کرد: آزمون سطح چهار را خود مرکز اختصاصی برگزار می کند و طلابی که پایه دهم را به اتمام رسانده باشند و از رساله خود دفاع کرده باشند و یا کسانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه مرتبط با علوم دینی هستند می توانند برای ادامه تحصیل در سطح چهارم اقدام کنند.

 

حجت الاسلام ترکاشوند افزود: بعد از انجام آزمون کتبی غالبا دو برابر ظرفیت کسانی که در آزمون کتبی امتیاز لازم را کسب کرده اند برای مصاحبه علمی دعوت صورت می گیرد البته بخشی از کارهای گزینشی افراد را واحد آمار حوزه علمیه انجام می دهد./1324/ت302/ی

ارسال نظرات