۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۸۹۱۹۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

آل سعود در حال سقوط است/ برائت از مشرکین دستوری الهی

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد قائمیه مشهد با بیان این‌که سرزمین مکه سرزمین امن الهی است و خداوند متعال یکی از دستورات در بحث حج را برائت از مشرکین اعلام کرده است، گفت: آل سعود در حال سقوط است و به زودی مکه از دست این ناهلان آزاد خواهد شد.
تيموري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین یادواره شهدای نهم دی 1366 با حضور چند تن از خانواده های شهداء و جمع کثیری از مردم امشب در مسجد قائمیه منطقه پنج‌تن مشهد برگزار شد.


حجت الاسلام علی اصغر تیموری، در این همایش با توجه به آیه (من یخرج بیته الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره الی الله) گفت:سرزمین مکه سرزمین امن الهی است و خداوند متعال یکی از دستورات در بحث حج را برائت از مشرکین اعلام کرده است.


وی یادآور شد: این اتفاق در سرزمین مکه و زمانی که حاجیان  لحظات پایانی  اعمال خود را انجام می دادند اتفاق افتاد.


حجت الاسلام تیموری تصریح کرد: در این اتفاق متأسفانه 275 نفر از زائران ایرانی اعم از زن و مرد به شهادت و 649 نفر در این جریان مجروح شدند.


وی دو جریان خارجی و ایرانی را در این حادثه مقصر دانست و افزود: مقصر اصلی خارجی ها بودند که چنین حادثه ای به وجود آوردند و جریان داخلی همان جریان‌هایی هستند که هنوز دیدگاهشان صلح است و حزب الله را محکوم به افراطی گری می دانند.


امام جماعت مسجد قائمیه در ادامه به بیان مرحوم سید احمد هاشمی نژاد در این جریان اشاره کرد که فرمودند کسانی که افراطی گر هستند و این اتفاق را به ایرانی ها می دانند، این ها کسانی هستند که آب را به آسیاب دشمن می ریزند.


حجت الاسلام تیموری انسجام و هماهنگی قبلی برای انتقام و عمق کینه به اسلام را، از نکات حاج صادق آهنگران که راوی این اتفاق بوده دانست و گفت آهنگران  این اتفاق را به حج خونین تعبیر کرده است.


امام جماعت مسجد قائمیه سنگ زدن، پرتاب کردن شیشه و آینه و لوازمی مثل کولر و اجاق گاز، ریختن آب جوش و آب سرد، زدن حاجیان با شلاق و چوب های میخ دار و سلاح های سبک را از نکات مهم این اتفاق خونین دانست.


وی در ادامه به روایت محمد حسین رحیمیان که از اعضای دفتر امام بود، اشاره کرد و افزود: زمانی که از این اتفاق برگشت خدمت امام رسید که امام(ره) با تبسم گفت: انشاءالله سالمی و آسیب ندیدی و وقتی وی به اتفاقات مکه اشاره کرد امام(ره) به او فرمود از این به بعد و به هیچ عنوان و در هیچ گونه شرایطی حج را تعطیل نکنید.


امام جماعت مسجد قائمیه در پایان به این نکته اشاره کرد که امام(ره) فرمودند آل سعود در حال سقوط است و به زودی انتقام از آل سعود می‌گیریم و شهر مکه از دست این نااهلان آزاد می‌شود.


گفتنی است، در پایان این یادواره از خانواده شهیده اعظم زاده و فضه خاکپور و سیده زهرا سبک آبادی تقدیر شد.
/859/202/ب2

ارسال نظرات