۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۸۸۹۳۴

نماز عید قربان به صورت متمرکز در پردیسان قم برپا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد نماز جمعه پردیسان قم از برپایی نماز عید سعید قربان به صورت متمرکز و به امامت امام جمعه پردیسان در صحن مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) خبر داد و گفت: مردم پردیسان، هزینه قربانی را در راه ساخت مصلا و مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) مصرف کنند.
نخستين راهپيمايي نمازگزاران جمعه در پرديسان قم نماز عيد قربان در قم

حجت‌الاسلام محمد جواد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نماز عید سعید قربان به صورت متمرکز و به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان قم در این شهرک خبر داد.

 

مسوول ستاد نماز جمعه پردیسان قم افزود: نماز عید سعید قربان، پنجشنبه دوم مهرماه سال جاری از ساعت 8 صبح در صحن مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) پردیسان در جوار مزار شهید محمد علی مبارک برگزار می‌شود.

 

وی تأکید کرد: نماز عید قربان امسال به صورت متمرکز و با حضور تمامی ائمه جماعات پردیسان و همه مردم متدین این شهرک برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فتاحی ادامه داد: کسانی که قصد انجام عمل مستحب قربانی را دارند، می‌توانند هزینه قربانی مدنظر خود و یا هر مقداری از هزینه مقدور را در حاشیه برگزاری نماز عید قربان به مسؤولان مربوطه داده و در پرداخت گوشت قربانی میان فقرا و مستمندان شریک شوند.

 

وی تصریح کرد: در روز عید سعید قربان برای مردم متدین و ولایتمدار پردیسان مقدور است تا به جای پرداخت هزینه قربانی، آن مقدار هزینه را صرف ساخت مصلا و مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) کرده تا دیگر هنگام برگزاری نماز‌های جمعه، عید فطر و عید قربان با کمبود مکان مواجه نشویم.

 

مسؤول ستاد نماز جمعه پردیسان قم گفت: مسجد حضرت زینب کبری(س) به عنوان محل برگزاری کنونی نماز عبادی و سیاسی جمعه، در حالی گنجایش چهار هزار نمازگزار مرد و زن را دارد که هنگام برپایی نماز جمعه، مملو از جمعیت می‌شود و عده‌ای نیز از فیض نماز بی‌بهره می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه پردیسان هم اکنون با جمعیتی حدود چهار هزار نفر برگزار و هر هفته به این جمعیت افزوده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فتاحی با بیان این‌که بیشترین قشر حاضر در نماز جمعه پردیسان را جوانان، روحانیان، اهل علم و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: زمین مصلا و مسجد جامع حضرت امیرالمؤمنین(ع) با مساحتی بالغ بر پنج هکتار، آماده ساخت و بهره بری برای 25 هزار نمازگزار است که در کنار آن نیز، زمینی 12 هکتاری برای بهره وری فضای سبز مهیا شده است./997/ت302/ی

ارسال نظرات