۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۸۸۹۲۸
سرلشکر صفوی در نماز جمعه تهران:

ملت ایران اجازه نفوذ سیاسی و فرهنگی را به دشمنان نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: ملت ما اجازه نفوذ سیاسی و فرهنگی را به دشمنان نخواهد داد، و هر توطئه‌ای که بخواهد عزت کشورمان را به خطر بیاندازد به فضل الهی خنثی خواهد کرد.
سردار رحيم صفوي

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس برای همیشه همچون خورشیدی در تاریخ آزادگی ملت ایران خواهد درخشید.

 

وی افزود: دفاع مقدس نماد وحدت و پکپارچگی ملی برای حفظ استقلال و امنیت ملی ایران است، و ملت ایران در این دوران با عبور از حوادث سخت توانست انقلاب خود را تثبیت کند.

 

سرلشکر صفوی با بیان اینکه عظمت دفاع مقدس و عبور از حوادث سخت آن را باید الهام گرفته از کربلای حسینی دانست، گفت: حماسه کربلای ایران همانند حماسه عاشورا فراموش ناشدنی و الهام‌بخش ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به کلام امام(ره) مبنی بر اینکه "راه قدس از کربلا می‌گذرد"، تصریح کرد: این کلام امام راحل، یک مفهوم راهبردی و عملی برای ملت ما و ملت‌های اسلامی است که ان‌شاءالله محقق خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس عبور از فتنه‌های توطئه‌گران داخلی و خارجی را داشتیم و الگوپذیری ملت‌های آزادی‌خواه از انقلاب ما که تحت تاثیر دفاع مقدس شتاب گرفت، نمایان شد.

 

سرلشکر صفوی تصریح کرد: امروز تقابل راهبردی تفکر و تمدن اسلامی با تفکر لیبرالی غربی در یک نقطه سرنوشت‌ساز راهبردی قرار گرفته است.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز امنیت و قدرت بازدارندگی و بالندگی علمی فرزندان این مرزم و بوم و همچنین وزن برتر ژئوپلتیکی ایران در سطح منطقه و جهان، قدرت‌های بزرگ را وادار به همکاری با ایران کرده است.

 

سرلشکر صفوی هفته دفاع مقدس را یکی از عناصر و مولفه‌های بازتولید بیداری و هوشیاری در جامعه دانست.

 

وی با اشاره به برخورداری ملت ایران از پشتوانه دفاع مقدس تأکید کرد: بی تردید جامعه‌ای که دارای بصیرت سیاسی، بصیرت دینی، روحیه حماسی، شجاعت و مجاهدت باشد، اجازه نفوذ سیاسی و فرهنگی را به دشمنان نخواهد داد، و هر توطئه‌ای که بخواهد عزت کشورمان را به خطر بیاندازد به فضل الهی خنثی خواهد کرد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه به ارئه تحلیلی از محیط جهانی و رابطه آن با ایران پرداخت و گفت: حافظه تاریخی ملت ایران به خوبی به یاد دارد که در دوران دفاع مقدس، جبهه استکبار اعم از شرق و غرب ازجمله شوروی سابق، آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه به حمایت از رژیم بعث عراق پرداختند و تعداد زیادی از کشورهای اروپایی و عربی در جبهه متحد حامیان رژیم کافر بعث عراق بودند.

 

سرلشکر صفوی ادامه داد: در سال 1990 اتحاد جماهیر شوروی همانطور که امام خمینی(ره) پیش‌بینی کرده بود از هم فروپاشید، و 15 جمهوری مستقل بروز و ظهور پیدا کردند؛ البته فدراسیون فعلی روسیه طی 14 سال گذشته، یعنی پس از حمله نظامی آمریکا به افغانستان روابط سیاسی بهتری با ایران دارد و هم‌اکنون در برخی از مسائل منطقه ازجمله سوریه با ایران هماهنگ بوده و با آمریکایی‌ها درخصوص مسائل اوکراین با درگیری‌های جدی مواجه است.

 

وی اضافه کرد: در سال 1990 رژیم بعث عراق به کویت حمله کرد. این رژیم در طول یک نیم روز توانست فاصله‌ای 130 کیلومتری را طی کند و به کویت برسد. در پی این تهاجم، پادشاه کویت با هلی‌کوپتر فرار کرد و بعد هم ارتش این کشور صحنه جنگ را خالی کرد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: عراق طی حمله نظامی به کویت در کمتر از 8 ساعت این کشور را اشغال نظامی کرد و دولت کویت که میلیاردها دلار به صدام، علیه ایران کمک کرده بود، به مجازات الهی رسید.

سرلشکر صفوی اضافه کرد: کویت بعد از این شکست دست به دامان شیطان بزرگ شد. آمریکایی‌هایی که پیش از این به صدام کمک کرده بودند این بار با او وارد جنگ شدند؛ اما نظام جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی عراق به کویت و همچنین حمله متحدین به رهبری آمریکا به عراق برای بیرون راندنش از کویت را نیز محکوم کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به ورود مستقیم آمریکا در جنگ عراق علیه ایران، گفت: آمریکایی‌ها که صحنه گردان اصلی منطقه غرب آسیا بودند و به رژیم بعث عراق کمک های بسیاری کردند و حتی از سال‌های 65 به بعد با ورود ناوگان جنگی خود به خلیج فارس و حمله نظامی به سکوهای نفتی ایران و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران، عملا وارد جنگ با ایران به نفع صدام شدند، پس از حادثه مشکوک 11 سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو که به احتمال زیاد طراحان اصلی آن موساد و سازمان CIA بودند، به بهانه مبارزه با تروریسم افغانستان را اشغال نظامی کردند و به بهانه دیگری تحت عنوان وجود سلاح‌های کشتار جمعی در سال 2003 به عراق حمله کردند.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: آمریکایی‌ها طی 14 سال گذشته در دو جنگ افغانستان و عراق بیش از 5 هزار کشته و 16 هزار زخمی دادند و میلیاردها دلار از منابع مالی خود هزینه کردند؛ اما این دو جنگ به نفع ایران رقم خورد و ظالم بزرگتری، ظالم کوچکتری مانند صدام و رژیم بعث عراق را نابود کرد.

 

سرلشکر صفوی یادآور شد: حمله آمریکا به عراق، برای صدام آن سرنوشت شوم را رقم زد و همچون موش او را از لانه بیرون آورده و به دار مجازات آویخت. ببینید سرنوشت رژیم بعث عراق که برای تجزیه ایران آمده بود به کجا کشیده شد.

 

وی افزود: آمریکایی‌ها اراده کرده بودند حکومت سکولار و دشمن ایران در عراق را بر مسند امور بنشانند که با هوشیاری مرجعیت عراق و مردم هوشمند عراق، حکومتی پارلمانی و اسلامی و دوست ایران، با اکثریت شیعیان در پارلمان عراق و نخست وزیری شیعی سکان اداره کشور را در اختیار دارد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به درخواست دولت عراق از ایران، در مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش گفت: ایران به درخواست دولت عراق بیشترین سهم را در مبارزه با داعش در عراق دارد و ائتلاف آمریکایی نه‌تنها کمکی نکرده است؛ بلکه در برخی از جاها به کمک داعش و سایر تروریست‌ها آمده است.

 

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به نقش پادشاه سعودی در کمک مالی به رژیم بعث عراق گفت: پادشاهی سعودی که میلیاردها دلار به صدام کمک کرد هم‌اکنون درگیر یک جنگ نیابتی و حمله نظامی وحشیانه و ظالمانه، با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی به مردم یمن شده است؛ که سرانجام آن جز شکست و خواری برای سعودی‌های نخواهد بود.

 

وی با اشاره به حمایت‌های دولت "حافظ اسد" در هشت سال دفاع مقدس از جمهوری اسلامی ایران، گفت: دولت مرحوم حافظ اسد سوریه در هشت سال دفاع مقدس از نظر سیاسی و تبلیغاتی دوست ایران بود و این روابط دوستانه در زمان فرزندش، دکتر "بشار اسد" ادامه پیدا کرد؛ اگر چه سیاست‌های آمریکا و صهیونیست‌ها و برخی از کشورهای عربی طی پنج سال گذشته با اعزام هزاران تروریست اجاره‌ای به سوریه برای ساقط کردن دولت سوریه که محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها بوده، سوریه را دچار بحران کرده است.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: البته جمهوری اسلامی ایران، روسیه و حزب‌الله لبنان از دولت و ملت سوریه حمایت سیاسی می‌کنند و مشاوره نظامی به محور مقاومت می‌دهند.

 

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در حمله نظامی عراق به ایران و سایر مسائل منطقه‌ای گفت: در حقیقت صدام و حامیان غربی او بزرگترین خدمت را به رژیم صهیونیستی کردند؛ چرا که منابع انسانی و اقتصادی ایران و عراق که می‌توانست برای آزادی قدس شریف و کمک به مردم مظلوم فلسطین بکار گرفته شود، به نفع امنیت این رژیم جنایتکار و کودک‌کش که هم‌اکنون نیز در مسجد الاقصی دست به جنایت دیگری زده است، استفاده شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و تشکیل مقاومت اسلامی لبنان را از دستاوردهای دفاع مقدس خواند و گفت: در حقیقت دفاع مقدس، مکتب اسلامی را به لبنان و فلسطین برد.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اضمحلال رژیم صهیونیستی تأکید کرد: این حقیقتی است که رژیم صهیونیستی به سمت اضمحلال می‌رود و با توجه به سخن حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای این رژیم 25 سال آینده را نخواهد دید.

 

سرلشکر صفوی ادامه داد: هم‌اکنون قدرت و هیبت آمریکایی‌ها در مقیاس جهانی و منطقه‌ای شکسته شده است و دیگر آمریکایی‌ها ابرقدرت جهانی نیستند، و ایجاد نظم نوین جهانی که آمریکایی‌ها برای قرن بیست و یکم دنبال می‌کردند به "بی نظمی نوین جهانی"، خصوصا در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

 

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها طی دو دهه گذشته باعث ناامنی و ناآرامی و تنش و بحران در کشورهای پاکستان و افغانستان و کشورهای عربی منطقه شده‌اند و راه‌اندازی جریان‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و حمله نظامی به یمن را باید در سیاست‌های غلط آمریکا دنبال کرد.

 

این مقام ارشد نظامی با اشاره به ماهیت سیاست‌های آمریکا گفت: واقعیت آن است که سرشت و ماهیت اعمال قدرت و اراده آمریکایی‌ها بر مبنای زور و جنگ‌طلبی و منفعت‌طلبی شرکت‌های سازنده سلاح‌های مخرب استوار است؛ به‌طوری که طی 10 سال گذشته بیش از یک‌صد میلیارد دلار سلاح به کشورهای جنوبی خلیج فارس سلاح فروخته شده است.

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و با رهبری خردمندانه و حکیمانه حضرت امام خامنه‌ای و هوشیاری ملت ایران، امروز کشوری قدرتمند، امن و پیشرفته شده است و نیروهای مسلح و مقتدر ایران نبوغ، توانمندی و قابلیت‌های دفاعی و هجومی خود را آنچنان توسعه داده‌اند که برای دشمنان، غیر قابل تصور است.

 

سرلشکر صفوی اضافه کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اراده و فکر و تجهیزات خود را متناسب با ماهیت جنگ‌های آینده طراحی، و برای پاسخ‌گویی به تهدیدات احتمالی در گستره‌های دوردست و فراتر از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی آماده کرده‌اند.

 

وی با اشاره به تغییر رهیافت دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی گفت: اگر چه رهیافت دشمنان در مقابله با انقلاب اسلامی ایران تغییر کرده است و آنها در صدد نفوذ و تاثیرگذاری سیاسی و فرهنگی در کشور و استحاله انقلاب و انحراف آن از مسیر نورانی حضرت امام هستند؛ اما با رهبری خردمندانه ولایت فقیه و هوشیاری ملت ایران، بار دیگر آنها را در جبهه دیگری با شکست مواجه خواهد ساخت و ملت حماسه‌ساز و عاشورایی ایران و دلدادگان مکتب حسینی و مهدوی، آرزوی دشمنان برای نفوذ در ارکان سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی کشور را به خاک سپرده و هر اراده و توطئه‌ای را که بخواهد عزت ملی و امنیت ملی کشورمان را در مقابل قدرت‌های بزرگ به خطر بیندازد به فضل الهی خنثی خواهد کرد./1330/د101/ف

 

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

ارسال نظرات