۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۸۸۸۲۹
امام جمعه موقت تبریز:

انقلابی ماندن ویژگی بارز آیت‌الله خزعلی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آل هاشم گفت: آیت الله خزعلی پیرو امام راحل بود و تا پایان عمر پر برکت خویش از مسیر انقلاب عقب نشینی نکرد و انقلابی ماند.
آيت الله سيدمحمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمد تقی آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تبریز، با اشاره به حادثه اخیر مسجد الحرام و کشته شدن بیش از 150 نفر از حجاج خانه خدا، اظهار داشت: این حادثه نشان از بی کفایتی و عدم توانایی آل سعود در مدیریت حج است.


وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و باز گشایی مدارس همزمان با اول مهر، ابراز داشت: دانش آموزان و نسل جوان کشور آینده سازان کشور هستند، تربیت صحیح و تحصیل مطلوب دانش آموزان نقش محوری در ساخت آینده کشور دارد.


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر حفظ احترام معلمان، تصریح کرد: هم معلمان مسؤولند و هم دانش آموزان، دانش آموزان احترام معلمان و تحصیل خوب را رعایت کنند و معلمان در تربیت نسل جوان و آینده ساز کشور دقت کافی را داشته باشند.


آیت الله آل هاشم با اشاره به برکات و ثمرات ازدواج شرعی آن را مانع و بازدارنده از معصیت و گناه عنوان کرد و افزود: زنان و مردان جامعه بعد از ازدواج و آغاز زندگی نیز در حفظ عفت، حرمت و حجاب خویش دقت داشته باشند.


وی حضرت صدیقه طاهره را الگوی بی بدیل زنان دانست و تصریح کرد: زنان و دختران جامعه حضرت زهراء(س) را الگوی خود در زندگی و حجاب قرار دهند و با رعایت حجاب خود در جامعه زمینه شفاعت حضرت زهرا(س) را درقیامت برای خود فراهم کنند.


امام جمعه موقت تبریز ضمن گرامیداشت سالروز بزرگداشت شاعر بزرگ آذربایجان، استاد شهریار، خاطرنشان کرد: شهریار یک شاعر انقلابی و مردمی بود و هنر خود را در خدمت انقلاب و ولایت فقیه قرار داد و شعر های بسیاری را در خصوص انقلاب، ولایت و ائمه سرود.


وی با اشاره به وفات عالم جلیل القدر آیت الله خزعلی، وی را عالمی انقلابی و راه و منش او را راه و منش امام خمینی(ره) دانست و ابراز داشت: آیت الله خزعلی پیرو امام راحل بود و تا پایان عمر پر برکت خویش از مسیر انقلاب عقب نشینی نکرد و انقلابی ماند.


آیت الله آل هاشم با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: باید در برابر نفوذ سیاسی و نظامی دشمن هوشیار باشیم، رهبر انقلاب در این دیدار راه های مقابله با دشمنان زیاد خواه را ترسیم و بیان فرمودند.


وی همچنین با تأکید بر اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی، آن را راه حل مشکلات اقتصادی کشور خواند و اذعان داشت: باید پیشرفت همه جانبه کشور را مورد توجه قرار داد، پیشرفت علمی و اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب، تأکید کرد: دستگاه های فرهنگی و مسؤول در خصوص تهاجم سخت فرهنگی دشمن هوشیار باشند.

 

وی با اشاره به یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی این اقدام را محکوم و تأکید کرد: نمازگزاران جمعه بعد از فریضه عبادی سیاسی جمعه با برگزاری راهپیمایی، اعتراض خود را در محکومیت این اقدام بی شرمانه رژیم صهیونیستی فریاد خواهند زد./854/201/ب1

ارسال نظرات