۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۸۸۴۸۶

امام جمعه سنقر در سمت خود ابقا شد

خبرگزاری رسا ـ با پیگیری مسؤولان و مردم ولایتمدار شهرستان سنقر حجت الاسلام برقراری سه سال دیگر به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شد.
حجت الاسلام برقراري

حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به تحولات و اتفاقات شهرستان سنقر عنوان داشت: با پیگیری های آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و حمایت و استقبال مردم سنقر، حجت الاسلام شمس الله برقراری سه سال دیگر به عنوان امام جمعه شهرستان سنقر منصوب شد.


حجت الاسلام ایرانی با بیان عواملی از تقاضای جابه جایی امام جمعه تصریح کرد: بعد مسافتی که امام جمعه سنقر با خانواده اش که در قم ساکن بودند و اینکه مدت زیادی بود که حجت الاسلام برقراری در این شهرستان ماندگار بود و از نظر ایشان احساس می کرد که باید جابه جا شود و هچنین مسائل سیاسی، اجتماعی و موضع گیری افراد، فضای این شهرستان را تحریک و تشدید می کرد و سبب تقویت درخواست جابه جایی امام جمعه سنقر شده بود.


وی در ادامه افزود: گله مندی و نارضایتی امام جمعه سنقر و دلسردی از عملکرد مسؤولان این شهرستان سبب شده بود که امام جمعه سنقر تصمیم به خدمت در جای دیگری بگیرد، از طرف دیگر مردم مشتاق و ولایت مدار شهرستان سنقر با شنیدن این خبر تجمع بزرگی ایجاد کردند.


مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کرمانشاه ابراز کرد: پس از شنیدن خبر حکم جدید امام جمعه سنقر، مردم ولایتمدار شهرستان سنقر به صورت دسته های خودجوش از تمامی اقشار به طرف دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کرمانشاه حرکت کردند و خواستار لغو حکم جدید امام جمعه سنقر و ماندگاری وی در این شهرستان شدند.


حجت الاسلام ایرانی بیان داشت: با پیگیری های آیت الله علما و دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، قضیه جابه جایی امام جمعه سنقر مسکوت ماند و با سخنان امام جمعه کرمانشاه آرامش به مردم سنقر بازگشت و راهی شهرستان خود شدند.


وی یادآور شد: پس از آن نیز مردم شهرستان سنقر اعم از برخی از نمایندگان و کاندیداهای مجلس با سلایق مختلف و روحانیان این شهرستان تجمع های بزرگی را در مسجد جامعه این شهرستان ایجاد کردند که خوشبختانه با خبر نسخ شدن حکم جدید امام جمعه شهرستان سنقر آرامشی عمیق مردم شهرستان سنقر را فرا گرفت و حجت الاسلام برقراری برای سه سال دیگر به عنوان امام جمعه این شهرستان منصوب شد.


 مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کرمانشاه عنوان داشت: حمایت از امام جمعه شهرستان سنقر کاملأ مردمی بود و از جانب جناح یا سازمان خاصی تحریک و سازماندهی نشده بودند در حالی که بسیاری از مردم این شهرستان از موضوع بی اطلاع بودند در غیر اینصورت تجمع مردم بسیار گسترده تر و عظیم تر می شد و این نشان دهنده عشق و علاقه مردم این دیار به جامعه روحانیت و خصوصأ امام جمعه شهرستان سنقر است.


وی در پایان ابراز کرد: از آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، آیت الله تقوی و امت حزب الله سنقر تقدیر و تشکر می نماییم که قدر و ارزش افراد ولایی و نماینده رهبر معظم انقلاب را در شهرستان خود می دانند و وجود این افراد را برای حفظ ارزش های انقلاب و اسلام ضروری می دانند./857/302/ب3

ارسال نظرات