۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۴۵۳
استاد حوزه و دانشگاه:

تشریفات غلط و بی حد و مرز مانع اصلی ازدواج جوانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رفیعی با بیان این‌که میانگین سن ازدواج به 31 سال رسیده که دلیل اصلی آن تشریفات غلط و بی حد و مرز است، گفت: زوجین باید نسبت به یکدیگر مهر و محبت داشته باشند و محبت باید علاوه بر اینکه ابراز شود، اثبات شده و در عمل نیز نشان داده شود.
ازدواج

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در مراسم پیوند آسمانی در امامزاده سیدحمزه تبریز با بیان این‌که شبکه فارسی وان تحکیم و مودت خانواده های اسلامی را نشانه گرفته است، گفت: این شبکه با طراحی برنامه های متعدد می خواهد خانواده های اسلامی ایرانی را متلاشی کند و متاسفانه باید گفت که دشمن موفق شده است چرا که آمار طلاق در برخی نقاط کشور به 60 درصد رسیده است که فاجعه است.


وی با اشاره به این‌که متأسفانه امروز تنها نمادی از زندگانی در جامعه باقی مانده است، ادامه داد: خانواده بهترین دانشگاهی است که انسان های فرهیخته از دامان خانواده و به خصوص تربیت مادر متولد می شوند و جامعه را دگرگون می کنند.


حجت الاسلام رفیعی ترویج ازدواج سفید در جامعه را هدف اصلی غرب از ساختن انواع و اقسام فیلم ها دانست و تصریح کرد: دشمن حتی در تحریم ها نیز اهداف خود را دخالت داده است، چرا که در کالاهایی که در تهاجم فرهنگی آن ها نقش اصلی را ایفا می کنند هیچ گونه تحریمی دیده نمی شود.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به راهکارهای بیمه کردن زندگانی و داشتن زندگی شیرین و مستحکم اسلامی تاکید کرد: زن و مرد باید به نیازهای یکدیگر در زندگی توجه داشته باشند، مرد باید بداند که زن نیاز به توجه، نیاز به درک و نیاز به تعریف و تمجید دارد و زن نیز باید بداند که مرد نیاز به قدرت، اعتماد و پذیرش دارد.


وی با بیان این‌که میانگین سن ازدواج به 31 سال رسیده که دلیل اصلی آن تشریفات غلط و بی حد و مرز است، اضافه کرد: زوجین باید نسبت به یکدیگر مهر و محبت داشته باشند و محبت باید علاوه بر اینکه ابراز شود، اثبات شده و در عمل نیز نشان داده شود.

 

گفتنی است، در این مراسم عقد یک زوج جوان جاری شد و از چندین زوج دیگر با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.


بنابر این گزاش، طرح پیوند آسمانی با هدف کمک به تأمین جهیزیه زوج‌های جوان در محل امامزاده سیدحمزه تبریز برگزار و در قالب این طرح کمک هزینه تأمین جهیزیه به 65 زوج جوان نیازمند از میان طلاب، دانشجویان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و افراد تحت پوشش بهزیستی اهدا شد.


100میلیون تومان از هزینه این طرح از محل نیات واقف خدیجه خانم قائم مقام فراهانی پرداخت شد و خیر دیگری به نام حاج محمد علیزاده نیز 30 میلیون تومان از هزینه مورد نیاز این طرح را تأمین کرد.


شایان ذکر است، هدف از اجرای این طرح طبق نیت خانم فراهانی، تأمین هزینه ازدواج جوانان بوده و از جمله شرایط  لازم در این طرح داشتن مهریه کمتر از 110 سکه بوده و لازم است کمتر از یک سال از زمان عقد زوجین گذشته باشد./935/202/ب2

ارسال نظرات