۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۸۸۴۰۴

اختتامیه مسابقات قرآن فرگیران حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه هفتمین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه فراگیران دارالقرآن حرم مطهر رضوی در سالن همایش های نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی برگزارشد.
مراسم اختتاميه مسابقات حفظ قرآن در حرم رضوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، ‌برای هفتمین سال متوالی مسابقات حفظ قرآن کریم با هدف ایجاد انگیزه، ‌رقابت سالم و آماده شدن برای مسابقات استانی و کشوری بین فراگیران دارالقرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

مدیر تبلیغات اسلام حرم مطهر رضوی در جمع حافظان کلام نورانی وحی به اهمیت حفظ قرآن کریم در جوار مضجع نورانی علی بن موسی الرضا(ع) اشاره کرد و گفت:‌ همانطور که نبی مکرم اسلام(ص) می فرمایند: بهترینِ امت من کسی است که حامل قرآن در دل و قلب است و با قرآن شب زنده داری می کند.

 

علی امینی افزود: در خجسته ایام دهه کرامت امسال 378 نفر از حافظان خواهر و برادر در دو مقطع سنی زیر16 و بالای 16 سال در 8 رشته (حفظ 1-3-5-10-15-20- و25 جزء وحفظ کل) ‌به رقابت پرداختند که از این تعداد، 303 نفر را خواهران و 75 نفر را برادران تشکیل دادند.

 

همچنین در حاشیه این مراسم استاد حسنی، یکی از داوران و چهره های برجسته قرآنی و نفر اول مسابقات حفظ قرآن کریم در سال 84 به ذکر نکاتی برای پیشرفت بهتر در مسیر حفظ قرآن کریم پرداخت و گفت:‌ داشتن افق دید و هدف حفظ کل، عالم به قرآن بودن، یادگیری تمام مولفه های قرآنی همچون تجوید، ‌صوت و لحن، وقف در کنارحفظ و‌ تربیت افرادی قرآنی شبیه خودتان‌ از نکات مهم موفقیت است.

 

وی افزود: غیر از توکل و خالصانه کارکردن،‌ داشتن نظم، صبر و دقت و تمرکز و توجه از عوامل مهم به ثمرنشستن زحمات و تلاش در مسیر حفظ قرآن کریم است.

 

لازم به ذکر است؛ در این مراسم باشکوه و معنوی از 63 برگزیده در 8 رشته تقدیر به عمل آمد و به رسم یادبود هدایایی به آن ها اهدا شد. تعداد خواهران برگزیده 39 نفر و تعداد برادران 24 نفر بود که 5 نفر از این جمع برگزیدگان حفظ کل قرآن کریم بودند./1308/101/ب3

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات