۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۲۸۸۲۷۱
آیت الله سبحانی در درس خارج هشدار داد؛

خالی شدن شهرها از عالم زمینه را برای توطئه دشمن فراهم کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی نسبت به خالی شدن نوع شهرهای کشور از حضور عالمان بزرگ دینی هشدار داد و نصریح کرد که این وضعیت زمینه را برای توطئه دشمنان فراهم کرده است.
 درس خارج فقه آيت الله سبحاني درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام کاظم(ع) در زمینه جایگاه عالمان دینی گفت: حضرت فرمودند یک عالم که یکی از شیعیان را نجات دهد که نمی توانند از امام استفاده کنند، ارزش چنین فقیه و عالمی بالاتر از هزار عابد است.


وی افزود: حضرت در ادامه می فرمایند عابد تنها به فکر خودش است اما عالم افزون بر این که به فکر خودش است نسبت به بندگان خدا و دیگران احساس مسؤولیت کرده و به فکر نجات آنان نیز هست؛ افرادی که در حوزه قم، مشهد، نجف و دیگر حوزه های هستند مقام شان از هزار عابد بالاتر است البته به شرطی که حوزویان گستراننده نور و فضیلت باشند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که طلاب و روحانیت از آنچه که خوانده اند باید به مردم آموزش دهند، اظهار داشت: در حال حاضر نوع شهرهای کشور از عالم خالی شده است، این مسأله به این دلیل است که برنامه ریزی صحیح در کار نبوده و به سبب آن شهرها از عالم خالی شدند.


وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت زمینه برای توطئه دشمنان فراهم شده است، امروزه دشمن با ماهواره های خطرناک عربی و فارسی که جنبی دینی و سیاسی دارد در پی ضربه زدن به جامعه است؛ اگر عالم در شهرها وجود داشته باشد دشمن شناسی کرده و اجازه نمی دهد که در جامعه انحراف ایجاد شود.


حضرت آیت الله سبحانی در پایان خطاب به طلاب حاضر ابراز داشت: طلاب باید درس ها و بحث ها را جدی بگیرند و از تلویزیون و بحث های سیاسی بکاهند تا بیشتر به تحقیق، مطالعه و مباحثه بپردازند که ان شاء الله بتوانند شیعیان را نجات دهند./ 1323/پ202/ج

ارسال نظرات