۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۸۸۱۹۵
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان:

محبت عاملی تأثیر گذار در حرکت و تقرب انسان به خداوند است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی تقویت قوه محبت و به فعلیت رساندن آن و متصل کردن آن به امام زمان، قرآن و خدا را از وظایف خواهران طلبه دانست و گفت: محبت در حرکت و تقرب انسان به خداوند بسیار تاثیرگذار است و حتی بعضی معتقدند بیشتر از عمل صالح، چرا که ریشه عمل صالح در محبت است.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در نشست فصل تابستان مدیران و معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران اصفهان، با بیان این که مباحث اخلاقی دو مرحله علمی و عملی دارد، گفت:  مرحله علمی، دانستن اخلاق های خوب و بد و تعریف آنهاست و راهکار دست یافتن به مرحله اول، کتاب خواندن است.

وی با معرفی دو کتاب اخلاقی محجه البیضا و کتاب الحقائق مرحوم فیض کاشانی برای طلاب خواهر، گفت: بعد از فهمیدن  اخلاق خوب و بد، مرحله دوم  بررسی وجود اخلاق های بد در انسان است تا با تمرین  آن ها را برطرف و یا در اخلاق های خوب، آنها را ایجاد نماید.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: مرحله دوم، مرحله عملیاتی است که باید با خود تطبیق نمود و متوجه کمبودها و ناقصی ها شد و برای رفع این ناقصیها باید از استاد راهنمایی گرفت.

وی با تأکید بر این که روحیه تقرب به خدا در زن ها به دلیل ظرافت روحی آنها خیلی شدیدتر از مردان است گفت: اگر این محبت در مسیر عشق به خدا و اهل بیت قرار بگیرد، کولاک می کند.

آیت الله مهدوی تقویت قوه محبت و به فعلیت رساندن آن و متصل کردن آن به امام زمان، قرآن و خدا را از وظایف خواهران طلبه دانست و ابراز داشت: محبت در حرکت و تقرب انسان به خداوند بسیار تاثیرگذار است و حتی بعضی معتقدند بیشتر از عمل صالح، چرا که ریشه عمل صالح در محبت است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این که وقتی عبادتی را با شوق انجام دهیم، خیلی بیشتر تأثیر می گذارد، افزود: اگر انسان عبادت را با کراهت یا با تحمیل بر نفس خود انجام دهد، از عبادتش زیاد نتیجه نمی گیرد.

وی با بیان این که اگر انسان با عشق به خدا، نماز خواند و با عشق به خدا، عبادت کرد، بسیار جلو می رود گفت: هر چه عقل انسان تقویت شود، نفسش تضعیف می شود و بهتر می تواند به خداوند نزدیک شود.

آیت الله مهدوی در پایان بیان داشت: زن ها بیشتر از مردان سقوط می کنند، زیرا دام هم بیشتر برای آن هاست و همان اندازه که می توانند تقرب بیشتری پیدا کنند، دام هم بیشتر برای آن هاست./939/102/ب3

 

ارسال نظرات