۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۸۸۱۷۸

آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه ام‌المومنین حضرت خدیجه

خبرگزاری رسا ـ جشن آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) به مناسبت ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد.
مراسم افتتاحيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز جشن آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه ام‌المومنین حضرت خدیجه(س) به مناسبت ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام حسین اسکندری، مدیریت حوزه علمیه دارالسلام ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی و ملکوتی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت، گفت: انسان مومن در سختی‌های دنیا با صبر و توکل به خدا بهره‌ فراوانی را در آخرت کسب می‌کند بهره‌ای که در رفاه و آسایش دنیا حاصل نمی‌شود.

 

وی افزود: هوش و استعداد بالا تنها نشانه نابغه بودن افراد نیست بلکه در اصل نابغه فردی است که از فرصت‌های پیش رو بهترین استفاده را ببرد.

 

حجت الاسلام  اسکندری تصریح کرد: از حکیمی پرسیدند که چه کنیم علوم الهی را کسب کنیم حکیم به آنان ترک گناه و غلبه بر هوای نفس را ارشاد کرد به دلیل اینکه علم الهی فضیلت است و به هرکسی که خدا بخواهد می‌دهد.

 

مدیریت حوزه علمیه دارالسلام  با اشاره به چگونگی مغابله با هوای نفس، بیان داشت: انسان با توجه داشتن به حضور دائمی خدا، ثبت همه اعمال و یاد مرگ می‌تواند برهوای نفس خود غلبه کند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه به زندگی کوتاه دنیا و زندگی ابدی  آخرت، ترس از عذاب الهی و فکر کردن به تبعات انجام هوای نفسانی در کنترل هوای نفسانی بسیار موثر است./807/202/ب3

 

ارسال نظرات