۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۲۸۷۶۳۱
استادحوزه تبریز:

ترک عادات غلط، موفقیت در انجام فرائض و مستحبات را در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی عادت های غلط را لازم الترک خواند و ادامه داد: ترک عادت های غلط و نامناسب برای پیشرفت در معنویت ضروری است، ترک عادت های غلط مؤمن را در انجام مستحبات دینی و فرائض الهی موفق خواهد کرد.
حجت الاسلام سيد مجتبي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی، استاد حوزه علمیه تبریز، در مراسم سوگواری شهادت امام محمد تقی(ع) که در مدرسه امیرالمؤمنین برگزار شد، گفت: اگر جهاد در مسیر الهی باشد، خداوند انسان را هدایت می کند.

 

وی نفس سرکش را عامل عقب ماندگی و باز ماندن از حرکت دانست و افزود: نفس انسان، شخص را از حرکت در طریق الهی باز می دارد و او را در یک جا نگاه می دارد، امیرالمؤمنین(ع) نفس انسان را دشمن ترین دشمنان او می داند.

 

این استاد حوزه مبارزه با نفس را جهاد اکبر عنوان کرد و ابراز داشت: نبی مکر اسلام جنگ با دشمن بیرونی را جهاد اصغر و جهاد اکبر را مبارزه با نفس انسانی می داند، مقابله به نفس و تمایلات آن سخت و طاقت فرسا است.

 

وی استقامت در راه و مسیر دین الهی را لازمه نزول رحمت و برکت دانست و ادامه داد: اگر نفس انسانی سرکش شد و چموشی کرد راه مقابله با آن عدم پاسخ گویی به تمایلات و خواسته های نفسانی انسانی است.

 

حجت الاسلام حسینی عادت های غلط را لازم الترک خواند و ادامه داد: ترک عادت های غلط و نامناسب برای پیشرفت در معنویت ضروری است، ترک عادت های غلط مؤمن را در انجام مستحبات دینی و فرائض الهی موفق خواهد کرد.

 

وی با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع)، بیان داشت: قلوب نوجوانان مانند کشت زار آماده است که هر چیزی را در آن کاشته شود نتیجه دهد، تربیت دینی در نوجوانی مؤثر و ثابت خواهد بود، قلب از قساوت قلب در انسان باید به تربیت او مبادرت کرد./854/پ203/ب

ارسال نظرات