۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۸۷۲۹۱
مدیرکل اداره آموزش و پرورش قزوین خبر داد؛

آغاز سال تحصیلی جدید با برپایی نماز جماعت و نواختن زنگ معرفت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اداره آموزش و پرورش قزوین با اشاره به فرهنگ پیوند نماز و مدرسه، گفت: آغاز سال تحصیلی جدید همراه با برپایی نماز جماعت و نواختن زنگ معرفت در مدارس خواهد بود.
آغاز سال تحصيلي نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، سالار قاسمی مدیرکل اداره آموزش و پرورش قزوین ظهر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران استان قزوین که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شروع سال تحصیلی جدید همراه با برپایی نماز جماعت در سطح مدارس استان خواهد بود و پیگیر امام جماعت برای مدارس استان هستیم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روز بازگشایی مدارس همزمان با روز عرفه است، زنگ معرفت نیز در مدارس نواخته خواهد شد.

 

مدیرکل اداره آموزش و پرورش قزوین با بیان‌ این‌که در استان قزوین 30 هزار نفر بی‌سواد داریم که 7 هزار نفر از آن‌ها اولیاء هستند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال کاهش نرخ بی‌سوادی در استان هستیم چراکه این موضوع تاثیر بسزایی در ادامه تحصیل دانش آموزان دارد.

 

این مسؤول با اشاره به این‌که 9 هزار کلاس در استان داریم، یادآور شد: 15 درصد این کلاس‌ها هوشمند هستند و تلاش می‌کنیم در سال جاری هوشمندسازی را به مدارس روستایی ببریم تا عدالت آموزشی نیز رعایت شود.

 

قاسمی با تاکید بر این‌که 163 پروژه از قبیل مدرسه، نمازخانه، سالن ورزشی، کتابخانه و غیره از ابتدای سال تاکنون افتتاح شده است، گفت: برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ‌بر 33 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی از راه‌اندازی نخستین کانون حرکات اصلاحی برای دانش آموزان در استان خبر داد و ابراز کرد: آموزش و پرورش استان قزوین در تمام شاخص‌های فرهنگی، هنری و ورزشی رشد داشته است.

 

مدیرکل اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین در پاسخ به طرح رتبه‌بندی معلمان افزود: تا 24 شهریور ماه دستورالعمل رتبه‌بندی فرهنگیان اعلام خواهد شد و ما این احکام را تقدیم همکاران عزیز خواهیم کرد.

 

این مسؤول تاکید کرد: هنوز ما ابزار لازم برای ارزیابی کیفی در مدارس را نداریم و در حال حاضر ارزیابی وضعیت آموزشی دانش آموزان تلفیقی از کمی و کیفی خواهد بود./955/203/ب1

ارسال نظرات