۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۸۷۲۶۸
عضو هیأت‌ علمی موسسه امام خمینی مطرح کرد؛

حربه روشنفکرنماها برای خارج کردن متدینان از عرصه سیاست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت‌ علمی موسسه امام خمینی(ره)، مدعیان جدایی دین از سیاست را دروغ‌گو خطاب کرد و گفت: نظریه جدایی دین از سیاست، یک ترفند سیاسی است که طیف روشنفکرنما برای خارج کردن متدینان از عرصه سیاست این حربه را بکار می‌بندند.
قانون
سید ابراهیم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به واقعیات وضعیت فرهنگی جوامع اسلامی گفت: واقعیت وضعیت فرهنگی جهان اسلام این است که در نگاه سکولاریسم رابطه دین و سیاست وضعیت این نگاه در بین روشنفکران فعلی عرصه سیاست ساختار خاصی دارد.
 
عضو هیأت ‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گروه حقوق با بیان اینکه در بین نظریه‌پردازان و روشنفکران حقوق و سیاست افرادی معتقدند که دین از سیاست جداست و این دو مقوله جدا از هم به‌حساب می‌آیند، گفت: حقیقت امر این است که این‌ها در ضمیر و قلب خود اعتقاد عملی به این نظریه خود ندارند و در حقیقت دروغ می‌گویند.
 
وی با اشاره به استدلال خود در اثبات این حقیقت عنوان کرد: این موضوع یک اعتقاد بی استدلال نیست چراکه این طیف روشنفکری برای خارج کردن متدینان از عرصه سیاست این حربه را بکار می‌بندند.
 
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه این نظریه صرفاً یک ترفند سیاسی بیش نیست که این طیف روشنفکرنما استفاده می‌کنند، ابراز داشت: در اصل این طیف روشنفکر اسلوب اعتقادی خود را زمانی نشان می‌دهد که در اجرای مقررات سیاسی خود نیز دین را در مباحث سیاسی ورود داده و آن را عملاً از سیاست جدا نمی‌دانند.
 
عضو هیأت ‌علمی مؤسسه امام خمینی(ره)  با اشاره به اینکه این گروه منحرف در مسأله سیاست ارزش‌های دینی را به‌طورکلی کنار گذاشته و در عمل دقیقاً زمانی که نوبت به دین می‌رسد خنثی عمل می‌کنند، اظهار داشت: سکولاریسم یعنی قواعد و مقررات عمومی باید مبتنی بر مباحث و استدلال‌های عقلی صورت بگیرد.
 
حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در نشریه‌های سیاسی این طیف فکری در جایگاه تئوری عقل را جایگزین دین دانسته‌اند، گفت: در عمل عقلانیت و منطق را از همه عرصه‌های اجرایی خود حذف می‌کنند و در‌واقع این پوچی و دروغ طرفداران این نظریه را می‌رساند.
 
وی افزود: این گروه با حذف عملی دستورات و مباحث دینی جهت‌گیری جدی خود را با یک مقابله عملی علیه یکتاپرستی به نمایش گذاشته و همین نکته به ما می‌فهماند که نه‌تنها دین از سیاست جدا نیست بلکه این‌ها نیز در عمل به این موضع اعتقاد خود را به‌صورت عملی نشان می‌دهند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نگاه این افراد نگاه غائی به قدرت است، گفت: تجارب تاریخی نشان داده است که حتی کسانی بودند خود قدرت برایشان یک ارزش است و برای آنکه در قدرت بماند به هر چیزی متوسل می‌شوند و به همین جهت برای جذب آراء افراد متدین را به دست بیاورند آن را شعار خود قرار می‌دهند.
 
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در‌واقع این افراد سبک زندگی را تبیین می‌کنند که متناسب با منافع آنان باشد،ابراز کرد: این گروه‌های فکری عملاً به دین و مدل‌های سیاسی اعتقاد عملی ندارند.
 
وی با اشاره به اصل سه بند یک قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و حکومت جمهوری اسلامی ایران موظف است تمام امکانات کشور را برای رشد و ترویج فضایل اخلاقی را بکار بگیرد.
 
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه متأسفانه گاهی برعکس این جریان مشاهده می‌شود، گفت:گاهی می‌بینیم که سیاست‌ها حکم می‌کند اصلاً پلیس ما موظف به اجرای اسلام نیست و دولت برای جذب آراء افراد غیر متدین که هیچ تعهد عملی نسبت به فضایل دینی ندارند از اجرای قانون مصوب دست می‌کشد.
 
 وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و مرتبط باید به نکاتی همچون به قسم رئیس‌جمهور مبنی بر پاسداری از ارزش‌های اسلامی در روز تنفیذ که رسماً قسم یادکرده است که پاسدار این ارزش‌ها باشد توجه داشته باشند و بر نظارت بر آن مداومت ورزند.
 
حجت‌الاسلام حسینی رابطه حقوقی نمایندگان مجلس با عدم اجرای قانون را همین‌گونه دانست و گفت: این ترک قسم آثار سوء و جدی دارد این در حالی است که قانون تمام امکانات جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقاء فرهنگ بکار می‌گیرد ولی وضعیت موجود اجرای قوانین چیزی دیگر و شاخصی کاملاً برعکس را نشان می‌دهد./921/ت302/ی
ارسال نظرات