۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۲۸۶۷۱۸
جانشین معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح:

پیشرفت صنعت موشکی نتیجه روحیه انقلابی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ جانشین معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دانش پیشرفته ایران در صنعت موشکی اعم از موشک‌های بالستیک و غیره، گفت: هرآنچه ما در این صنعت داریم حاصل روحیه انقلابی و تحول خواهی جوانان کشور است.
پیشرفت صنعت موشکی نتیجه روحیه انقلابی جوانان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا افشار، جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، بعد از ظهر چهارشنبه در موسسه جوانان آستان قدس رضوی، َبا بیان این که انقلاب با روحیه جهادی دانشجویان به پیروزی رسید، گفت: «جهاد» نماد جوان انقلابی بود که حرکت را به خوبی شروع و عمل کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی های جوانان، اظهار کرد: استقلال و تحول خواهی از ویژگی جوانان است که اگر ما آن را به درستی هدایت نکنیم، سبب ایجاد فساد می شود.

 

افشار ریسک پذیری جوان را به‌مراتب بالاتر از سایر اقشار دانست و افزود: ویژگی دیگر جوان تحول خواهی است و اگر ما از هدایت جوانان غفلت کنیم سبب ایجاد فساد می‌شود.

 

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که برون سپاری و واگذاری کارها به نیروهای مردم نهاد مطرح می شود ولی کارها به صورت خصوصی و دولتی است، تصریح کرد: اگر چه بحث های برون سپاری مطرح می شود ولی در نهایت به دولت برمی گردد و آن طور که شایسته است فعالیت ها مردم نهاد نیست.

 

وی با اشاره به این که جهاد سازندگی نمونه ای از فعالیت های جهادی جوانان است، گفت: برای نهادینه کردن روحیه و تفکر انقلابی در هر وزارت خانه ای یک دفتر جهاد سازندگی ایجاد شد تا کانون آن دستگاه را با شیوه جهادی پیش ببرند.

 

افشار با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان با یک حرکت خودجوش، تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی دستاوردهای بسیاری داشت. لانه جاسوسی کانون برنامه‌ریزی آمریکا برای تمام کشورهای منطقه بود.

 

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب در اهمیت تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی نشان از جسارت، درک بالا، جان فشانی و شجاعت دانشجویان در سن جوانی بود.

 

جوانان انقلاب اسلامی معادله جهان را به هم زدند

وی با بیان این که جوانان انقلاب اسلامی معادله جهان را به هم ریختند، گفت: در شرایطی که سلاح و تکنولوژی در جهان نقش تعیین کننده داشت و کسی جرأت مقابله با استکبار را نداشت، حرکت جوانان انقلابی این معاله جهانی را از هم پاشید.

 

افشار افزود: حرکت جوانان انقلابی و ایستادن در برابر استکبار به عنوان الگویی برای کشورهای منطقه قرار گرفت.

 

 جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به دانش پیشرفته ایران در صنعت موشکی اعم از موشک‌های بالستیک و غیره، اظهار داشت: هرآنچه ما در این صنعت داریم حاصل روحیه انقلابی و تحول خواهی جوانان کشور است.

 

وی با بیان این که در بستر فرهنگ نیاز به حضور جوانان داریم، گفت: فرهنگ جهادی در اعتقاد، روحیه ایثارگری و شجاعت است و ملت نیز با حضور در برابر جنگ و فتنه نشان داد که همیشه در صحنه است.

 

افشار ارتقای فرهنگ عمومی را راهکار حل مشکلات در عرصه فرهنگی و اجتماعی عنوان و اظهار کرد: محصول فرهنگ صحیح، جامعه سالم است. فرهنگ و آسیب های اجتماعی در یکجا باید بررسی و مدیریت شود.

 

جانشین معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح مهم ترین مشکل عرصه فرهنگی را نبود احساس جنگ در عرصه فرهنگی و جنگ نرم دانست و خاطرنشان کرد: وقتی مردم احساس خطر کنند با تمام قوا به میدان می آیند بنابراین احساس و اثبات جنگ نرم بسیار مهم است.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های جنگ نرم، بیان داشت: بسیج ملی نخستین خاصیت جنگ نرم است که مردم و مسؤولان باید به این امر توجه داشته باشند و رهبر معظم انقلاب نیز به آن  تأکید داشته اند. بسیاری از نرم افزارهایی که در فضای مجازی تولید می شود با هدف ایران است، برخی به آن تعامل فرهنگی می گویند در حالی که جنگ نرم دشمن است.

 

افشار وحدت و انسجام را دومین خصلت جنگ نرم عنوان و تصریح کرد: بیشتر از 90 سازمان و مؤسسه فرهنگی داریم که به صورت جزیره ای کار می کنند.

 

جانشین معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: بی‌اعتمادی نسبت به نظام و مسؤولان و سیاه نشان دادن فعالیت‌های انجام شده از سوی دولت‌های گذشته بسیار مضر و ضربه زننده به اتحاد و وحدت است و رهبر معظم انقلاب تذکر داده‌اند که هر چیز خوبی را که در گذشته است حفظ کنیم و در جهت حل مشکلات گذشته گام برداریم.

 

روحیه انقلابی و جوانگرایی راهکار حل مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی

وی روحیه انقلابی و جوانگرایی را راهکار حل مشکلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: روحیه جهادی را می توان دوباره احیا کرد و مشکلات در حوزه های مختلف اقتصاد مقاومتی و غیره را با همین روحیه جهادی حل کرد.

 

افشار با بیان این که روحیه اخلاص و جوان گرایی و ایثارگری در رهبر معظم انقلاب وجود دارد، گفت: استکبار ستیزی و تحول خواهی ویژه حوانان است. توجه به فضای مجازی و تکنولوژی های نوین، اقتصاد مقاومتی و آینده نگری از ویژگی های رهبر انقلاب اسلامی است که نعمت بزرگی هستند.

 

جانشین معاون فرهنگی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: در حوزه فضای مجازی و فناوری نوین دشمن سرمایه گذاری بسیاری کرده است و با استفاده از هنر فیلم هایی را با هدف سیاسی ساخته است که می‌تواند نقطه آسیب ما باشد بنابراین در این حوزه باید علم و هنر و دین داشته تا با استفاده از جوان های انقلابی ابزاری در برابر دشمن باشیم./1310/201/ب1

ارسال نظرات