۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۸۶۶۹۲
معاون آموزشی مؤسسه امام خمینی:

اسلامی‌سازی علوم انسانی از رسالت‌های مؤسسه امام خمینی است

خبرگزاری رسا - معاون آموزشی مؤسسه امام خمینی(ره)، اسلام‌سازی علوم انسانی را از رسالت‌های این مؤسسه خواند و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که روزی علومی از قبیل روانشناسی اسلامی، فلسفه اسلامی، حقوق اسلامی، بر تارک علم در کشور بنشیند.
اسلامی‌سازی علوم انسانی از رسالت‌های مؤسسه امام خمینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی نصب در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، با بیان اینکه ماهیت اصلی این مؤسسه، حوزوی است، اظهار کرد: افتخار کسانی که در این مؤسسه خدمت می کنند این است که بخشی از رسالت های حوزه های علمیه را انجام می دهند.


وی با بیان اینکه امروز حوزه باید پاسخگوی سوالات فراوانی باشد، بیان کرد: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قصد دارد به عنوان فرزند حوزه بخشی از نیازهای حوزه را پاسخ دهد، ما از حوزه ماموریت داریم تا در یک قسمت از حوزه علمیه انجام وظیفه کنیم.


معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که روزی علومی از قبیل روانشناسی اسلامی، فلسفه اسلامی، حقوق اسلامی، بر تارک علم در کشور بنشیند که این امر با هدایت بزرگان حوزه میسر خواهد شد.


وی با بیان اینکه اسلامی سازی علوم انسانی یکی از رسالت های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) است، تصریح کرد: پاسخگویی به شبهات در زمینه معارف دینی، و ترویج معارف و مبانی دین یاز دیگر رسالت های این مؤسسه است.


حجت الاسلام موسوی نصب با بیان اینکه این مؤسسه نسبت به تربیت طلاب مستعد اهتمام ویژه ای دارد، افزود: ما معتقدیم کسانی می توانند به این رسالت ها به خوبی عمل کنند که یک بال از حوزه و بال دیگری از دانشگاه داشته باشند.


وی ادامه داد: خوشبختانه حوزه علمیه نیز به اهمیت رسالت های این مؤسسه واقف است و تاکنون حمایت های خوبی از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام داده اند./858/پ202/ی

ارسال نظرات