۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
کد خبر: ۲۸۶۶۸۲
با حضور آیت‌الله شبستری صورت گرفت؛

تجلیل از چهره‌های شاخص قرآنی استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اختتامیه سومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز از شش چهره شاخص و برتر عرصه قرآنی استان آذربایجان‌شرقی با حضور آیت‌الله شبستری تجلیل به عمل آمد.
 تجليل از فعالان قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی عصر امروز در اختتامیه سومین جشنواره سراسری وبلاگ‌نویسی قرآنی در تبریز با اشاره به استقبال قابل توجه وبلاگ‌نویسان سراسر کشور از این جشنواره اظهار داشت: 1680 وبلاگ در نخستین دوره و 2680 وبلاگ در دومین دوره جشنواره قرآنی شرکت داشتند، که در سومین دوره جشنواره سه هزار و 50 وبلاگ شرکت کرده اند.


وی با بیان این‌که کمیته داوران جشنواره که متشکل از اساتید، صاحب‌نظران و اندیشمندان در عرصه های مختلف بودند، که با دقت نظر عالی برگزیدگان را انتخاب کردند، گفت: در بخش ویژه جشنواره 64 وبلاگ به زبان غیرفارسی، 371 وبلاگ متنی، 107 وبلاگ متنی آموزشی، 219 وبلاگ متنی، علمی و پژوهشی، 117 وبلاگ اطلاع‌رسانی و 105 وبلاگ هنری به بخش داوری نهایی راه یافتند.


صفی‌پور با اشاره به این‌که سطح کیفی وبلاگ‌های سومین دوره جشنواره نسبت به دو دوره گذشته نیز افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید محتوا در فضای مجازی، متولیان قرآنی این استان را بر آن داشت تا بر تداوم جشنواره وبلاگ‌نویسی عزمی جدی داشته باشند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که جشنواره مسیری برای فعالان عرصه قرآنی در فضای مجازی در جهت تولید محتواست، گفت: راه‌اندازی وبلاگ‌هایی با گستره بین‌المللی در زبان‌های مختلف زنده دنیا از دیگر اهداف جشنواره بود که خوشبختانه در سومین دور محقق شد.


بنابر این گزارش، در پایان این مراسم ضمن تجلیل از صاحبان وبلاگ‌های برگزیده در بخش های مختلف، از شش چهره شاخص و برتر عرصه قرآنی استان آذربایجان‌شرقی با حضور آیت الله مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان تقدیر به عمل آمد.


مسعود ناهی، اسماعیل دخیلی، نادر قاسمی، مهدی محمدزاده مجید، حسین قربانی و محمد علی زاده شش چهره برگزیده‌ای بودند که عصر امروز به جهت فعالیت‌های گسترده و تأثیرگذار قرآنی در سطح استان و کشور مورد تجلیل دبیرخانه سومین جشنواره سراسری وبلاگ نویسی قرآنی قرار گرفتند.


گفتنی است، سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآن با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مؤسسه قرآن و عترت اسراء فاطمی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، استانداری آذربایجان شرقی و معاونت قرآن و عترت برگزار می شود./935/202/ب2

ارسال نظرات