۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۸۶۵۹۴
رییس سازمان بسیج مستضعفین:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت صحیح است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که فرمول اقتصاد مقاومتی در ایران قابل اجرا است، گفت: تحقق این فرمول نیازمند همت و مدیریت صحیح است.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در نشست با مسؤولان قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد با تاکید بر این‌که ایران کشوری منحصر به فرد است، گفت: شاید تنها چند کشور در جهان باشند که تمام عناصر مادی اقتصاد را داشته باشند که ایران نیز یکی از این کشورهاست.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که انرژی، مواد اولیه، سرمایه و دانش فنی عناصر مادی اقتصاد است، اظهار کرد: ایران 840 میلیارد تومان نقدینگی، توان موشکی و انرژِی هسته‌ای، 400 میلیون بازار بدون واسطه و 900 هزار تحصیل‌کرده بیکار دارد که نشان از ظرفیت‌های غیرقابل تحریم کشور است.

وی افزود: با وجود تمام توانمندی‌ها باز اقتصاد کشور شکوفا نیست و برای تحقق این موضوع باید همت و مدیریت داشته باشیم.

سردار نقدی با تاکید بر این‌که ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم، گفت: فرمول اقتصاد مقاومتی در ایران قابل اجراست چراکه یک طرح پیشرو بوده و در استان قزوین اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

وی اصلی‌ترین مسأله اقتصاد مقاومتی را شناخت ظرفیت‌ها دانست و عنوان کرد: باید توانمندی‌ها را به‌کار بگیریم و قزوین از این نظر شرایط طلایی دارد چراکه بازار 20 میلیونی تهران را در فاصله 120 کیلومتری خود دارد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین سرمایه انسانی را یکی دیگر از مهم‌ترین داشته‌های کشور ذکر کرد و یادآور شد: این‌که طرح مردمی شدن اقتصاد ذهن‌ها را به سمت خصوصی‌سازی سوق می‌دهد درست نیست و این طرح به معناست که مردم را از خرد و کلان در اقتصاد دخیل کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: اگر همه مردم را درعرصه اقتصادی به ‌کار گیریم انقلاب بزرگی شکل خواهد گرفت چرا که ملت ایران تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) هستند و این مردم ظرفیت به میدان آمدن و از خود گذشتگی را دارند.

وی با بیان این‌که کارهای بزرگی می‌توان با شبکه‌های مردمی انجام داد، ابراز کرد: جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و ما نباید از این موضوع غافل شویم.

سردار نقدی در پایان با اشاره به افزایش بهره‌وری در کشور، گفت: اگر می‌خواهیم سرمایه به داخل کشور بیاید باید زمینه‌های سوددهی را در داخل گسترش دهیم و در این صورت در جنگ اقتصادی نیز همانند جنگ‎های نظامی و سیاسی پیروز خواهیم شد./955/202/ب3

ارسال نظرات