۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۸۶۵۵۵
در جلسه کانون اعضا و طرفداران موتلفه مطرح شد:

وقایع 17 شهریور 57 تهران از زبان بادامچیان

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه مشکل ما ناهماهنگی ماست هرچند نیت خیر باشد افزود: در مقابله با ناهماهنگی‌ها دو راه وجود دارد یا باید با افراد برخورد کرد و یا باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، راهی که شهید بهشتی و امام(ره) رفتند راه دوم بود و ما هم این استراتژی را به کارمی بریم.
اسدالله بادامچيان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی شامگاه روز گذشته در جلسه کانون اعضا و طرفداران این حزب با اشاره به سالروز واقعه 17 شهریور گفت: در شهریور 57 راهپیمایی سراسری در 16شهریور صورت گرفته بود و در آن شعار داده بودند که وعده ما فردا در میدان ژاله و آیت الله بهشتی جلوی درب مسجد صاحب الزمان عج گفته بودندکه ما فردا راهپیمایی نخواهیم داشت ولی آقا شیخ یحیی نوری بادوستان تصمیم گرفتند درمیدان شهدا(ژاله سابق) مراسم برگزارکنند و آن شعارمربوط به این دوستان بود.

بادامچیان با بیان اینکه مشکل ما ناهماهنگی ماست هرچند نیت خیر باشد افزود: در مقابله با ناهماهنگی‌ها دو راه وجود دارد یا باید با افراد برخورد کرد و یا باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، راهی که شهید بهشتی و امام(ره) رفتند راه دوم بود و ما هم این استراتژی را به کارمی بریم.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس خبرهای محرمانه احتمال قوی می دادیم که رژیم عکس العمل شدید نشان خواهد داد گفت: شیخ یحیی را نتوانستیم راضی کنیم که این کار را انجام ندهد. صبح آقای قدیریان گفت: از رادیو حکومت نظامی در11شهر از جمله تهران اعلام شده و روز کشتار است چون برخلاف روال در ساعت 5 صبح اعلام شده، در ساعت 6 پیگیری صورت گرفت تا به آقای نوری اطلاع دهند که اگر این برنامه را ادامه دهی آن رابه پای شما می‌گذارند وخطرات جانی دارد.

بادامچیان با بیان اینکه از شیخ یحیی خواستیم که شما تدبیرکنید و وی دستور داد مردم به میدان نیایند گفت: به شبکه های اطلاعاتی گفته شد وارد میدان نشوند برای همین ازکادر حزب موتلفه کسی در 17شهریور کشته نشدند در حالی که حضور داشتند. به دوستان گفتیم درب‌های منازل را باز بگذارند و به همه پناه بدهند و از ورود افراد به میدان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه توده ای از مردم ساعت 9 وارد میدان شدند و درگیری وتیراندازی مستقیم و کشتار شروع شد خاطرنشان کرد: دو گروهان نظامی آورده بودند که با زبان غیرفارسی صحبت می‌کردند و رسمی نبود و یک هواپیمای اسرائیلی آنها را پیاده کرده بود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: مردم را به گلوله بستند و رژیم شهدای آن روز را اعلام نمی‌کرد و نمی‌دانستیم درآن محل فقط دویست شهید نوزاد زیر دو سال داشتیم که در بهشت زهرا(س) یک نفر روی سینه هرکدام یک گلایل گذاشته بود و صحنه تاثرآوری شده بود.

بادامچیان تصریح کرد: از صبح قرار شد جوانان درگیری را شروع کنند تا فشار رژیم کم شود و درگیری ها، حکومت نظامی را برهم بزند که درشب به هم ریخت و حاج ناصر لنکرانی و حاج عباس امانی سراسر شهر را دچار آسیب کردند، به آنها گفته شده بود تا اوایل شب حتما حکومت نظامی را به هم بریزید ولی جلوی تیر نروید، نباید حکومت نظامی شاه شکل بگیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه امام(ره) گفتند آن روز، روز قتل عام صهیونیستی آمریکائی شاه بود گفت: امروزه شاهدیم که مانند آن را همدستان آمریکائی‌ها در کشورهای مسلمان انجام می دهند./959/پ202/ص

ارسال نظرات