۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۲۸۶۲۲۴
حجت الاسلام زائری هشدار داد؛

بیگانگی نسل امروز با مفاهیم انقلاب/ ضرورت خروج دستگاه‌های سیاست‌گذار فرهنگی از بن بست

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب حوزه‌های علمیه، وزارت ارشاد و دستگاه‌های آموزشی کشور را محکوم به بن بست رسیدن کرد و ابراز داشت: دستگاه‌های سیاست گذار در جریان فکری اغلب به بن بست رسیده‌اند و نتوانسته‌اند برای جوان امروز مدلی را ارائه دهند که وی را به سمت مبانی انقلابی و اعتقادی بکشاند.
حجت الاسلام زائري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد‌رضا زائری، استاد حوزه و دانشگاه، غروب دو‌شنبه 16 شهریور در مراسم یادبود شهدای هفدهم شهریور و نقش زنان در مسیر انقلاب که در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران برگزار شد گفت: اگر در نظر بگیریم که تا قرن بعدی بسیاری از کسانی که با پای پیاده و با خلوص نیت در تمام رخداد‌های مهم انقلابی کشور ما شرکت می‌کنند دیگر در میان ما حضور ندارند، به این نتیجه می‌رسیم که در آینده‌ای نزدیک ما شاهد نوعی پس زده شدن مفاهیم انقلاب اسلامی از سوی نسل حاضر خواهیم شد.

وی افزود: غفلت مسؤولان اجرایی کشور عاملی شده است تا جوانان و نوجوانان ما هیچ احساس غرابتی با جریان انقلاب نداشته باشند و مسایل مرتبط با اندیشه‌های انقلابی روز به‌روز در جامعه کمرنگ‌تر شود و حرکت انقلابی در کشور جمهوری اسلامی در غربت به‌سر ببرد.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب با انتقاد شدید از رسانه ملی، شهرداری تهران و ارگان‌های دولتی، تصریح کرد: با این‌که روز 17 شهریور از سوی امام راحل(ره) یوم الله خوانده شد، اما متاسفانه در کمال ناباوری شاهد هستیم که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کار‌های فرهنگی هیچ برنامه جامعی در خصوص این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز در جریان انقلاب اسلامی نداشته‌اند.

حجت الاسلام زائری راه برون رفت از بن بست‌های زمان حال را توسل به شهدا دانست و تاکید کرد: باید به اصل انقلاب برگردیم تا بتوانیم هویت دینی و اعتقادی خود را حفظ کنیم، یکی از عواملی که می‌تواند در مسیر بازگشت به مبانی انقلابی ما را یاری کنند، استفاده از گوهر دفاع مقدس است، گنج و گوهری که با کمال تاسف بسیار ارزان و کم قیمت با آن برخورد می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه به ماجرای اسطوره کُشی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: در کشور‌های اروپایی برای کهنه سربازان خود احترام زیادی قایل هستند اما در کشور ما بسیاری از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس در حال فراموش شدن هستند و متاسفانه در گوشه خانه‌ها به‌سر می‌برند.

وی با اشاره به تاثیر جریان جبهه و شهادت در مجد و عظمت اسلام و تشیع، اظهار داشت: اگر نهضت عاشورا نبود، امروز قطعا نامی از امام حسین(ع) هم نبود، در جریان دفاع مقدس نیز اگر آن همه فداکاری و شجاعت صورت نمی‌گرفت، قطعا امروز این موج عظیمی که به دنبال مکتب انقلاب و عاشورا در حال حرکت هستند شکل نمی‌گرفت.

حجت الاسلام زائری با بیان مطلبی در خصوص توکل به وعده‌های الهی، تصریح کرد: هر‌چند که مسایلی در محیط پیرامون ما وجود دارد و ما را دچار ترس می‌کند، اما قطعا وعده الهی در خصوص ماندگاری راه شهدا محقق خواهد شد.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب در سخنان تامل بر‌انگیزی حوزه‌های علمیه، وزارت ارشاد و دستگاه‌های آموزشی کشور را محکوم به بن بست رسیدن کرد و ابراز داشت: دستگاه‌های سیاست گذار در جریان فکری اغلب به بن بست رسیده‌اند و نتوانسته‌اند برای جوان امروز مدلی را ارائه دهند که وی را به سمت مبانی انقلابی و اعتقادی بکشاند.

استاد حوزه ودانشگاه در پایان با اشاره به اهمیت راه شهدا، خاطر‌نشان کرد: باید دید که ما به عنوان افرادی که پس از شهدا زندگی می‌کنیم، چه کار‌هایی را می‌توانیم در زنده نگه داشتن راه این عزیزان انجام دهیم./856/پ202/ص

ارسال نظرات