۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۸۵۸۹۴
مدیر حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی:

حضور پرشور جوانان در حوزه‌های علمیه مایه مباهات است

خبرگزرای رسا ـ حجت الاسلام انتظاری حضور پرشور جوانان در حوزه های علمیه را سبب مباهات و افتخار دانست و گفت: وجود جوانان مؤمن و انقلابی در حوزه های علمیه جای شکر و توجه دارد، سیل عظیم جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه قابل توجه است.
ديدار با حجت الاسلام انتظاري

حجت الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به استقبال پرشور جوانان استان برای حضور در حوزه های علمیه، اظهار داشت: هر سال با استقبال بیشتری از جوانان، جهت تحصیل در حوزه های علمیه رو به رو هستیم.

 

وی حضور پرشور جوانان در حوزه های علمیه را سبب مباهات و افتخار دانست و تصریح کرد: وجود جوانان مؤمن و انقلابی در حوزه های علمیه جای شکر و توجه دارد، سیل عظیم جوانان برای تحصیل در حوزه های علمیه قابل توجه است.

 

وی تقویت حوزه های علمیه را تقویت انقلاب و نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: راه مقابله با هجمه شدید فرهنگی دشمن تقویت حوزه های علمیه و ترویج فرهنگ اسلامی در میان اقشار جامعه از طریق روحانیت و حوزه ها است.

 

حجت الاسلام انتظاری با تأکید بر توجه حوزه های علمیه در فرهنگ سازی کشور، اظهار داشت: حوزه های علمیه نقش به سزای در این راستا دارند، از این رو توجه به این جایگاه و برنامه ریزی صحیح و دقیق در تحکیم بنیه های علمی حوزه ها لازم است.

 

وی حضور جوانان را در حوزه های علمیه نشان از شعور خانواده های مؤمن و متدین دانست و افزود: این حضور نشان از معرفت و آگاهی و اهمیت دادن خانواده های مؤمن و انقلابی به امر دین . حفظ ارزش های انقلاب و رهبری است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه استقامت و صبر را عامل موفقیت در مسیر طلبگی عنوان و خاطرنشان کرد: خداوند برای هر کس اراده خیر کند او را در دین فقیه و دانشمند نماید، از این رو شکر چنین توفیقی از درگاه الهی ضروری است.

 

وی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی را از حوزه های برتر کشور دانست و اذعان داشت: حوزه های علمیه استان از روند پیشرفت مطلوبی برخوردارند و هر ساله شاهد اوج گیری علمی و تهذیبی طلاب این استان عالم‌‌خیز هستیم./854/302/ب3

ارسال نظرات