۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۸۵۸۷۳
آیت‌‌الله دری نجف آبادی در افتتاحیه حوزه علمیه استان مرکزی:

انقلاب اسلامی سبب تحول جهان تشیع در معارف دینی شد/ ضرورت نخبه‌پروری در حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که انقلاب اسلامی سبب تحول عظیم جهان تشیع در معارف دینی شد، گفت: رهنمودهای امام خمینی، وفاداری ملت و خون شهدا سبب این تحول بزرگ شده است.
 آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌ الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، بعد از ظهر امروز یکشنبه 15شهریور، در مراسم افتتاح دروس حوزه علمیه استان مرکزی در سال تحصیلی 95-94 که در مدرسه علمیه امام مهدی(عج) برگزار شد، با بیان این که از دیدگاه اسلام و قرآن علم و معرفت از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است، گفت: پیدایش علم و دانش با خلقت انسان برابری می کند.

 

علم مطلق همان علم ذات اقدس احدیت است

آیت‌ الله دری نجف آبادی با بیان این که علم مطلق همان علم ذات اقدس احدیت است و بهترین شاگردان این عرصه وجود مبارک خاتم‌الانبیا(ص) است، اظهار کرد: علم همواره در زندگی انسان ها راه سعادت و تکامل را می آموزد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که مصداق اهمیت به علم و دانش در سوره مبارکه قلم بیان شده است، خاطرنشان کرد: علم سبب می شود تا انسان ها به خوبی توانا شوند و بتوانند آینده خود را به گونه ای که خواسته شان است بسازند.

 

پیامبر نخستین و آخرین طلبه دانشگاه وحی

امام جمعه اراک با بیان این که خداوند تعالی نخستین معلم است و متعلم آن پیامبر، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام نخستین طلبه دانشگاه وحی و آخرین طلبه این دانشگاه است.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قرآن کریم جایگاه والایی را برای علما قائل است، گفت: علم آمیخته با ایمان ارزشمند است و پیامبر نخستین معلم عالم بعد از خداوند متعال است.

 

آیت‌ الله دری نجف آبادی شرط ارتقای علم و ایمان را عمل به قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت توجه به قرآن کریم و تلاوت آن بسیار با ارزش است و زمانی که قرآن کریم تلاوت می‌شود همه در برابر مقام کبریایی خدا سر تعظیم فرود می‌آورند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که انقلاب اسلامی سبب تحول عظیم جهان تشیع در معارف دینی شد، گفت: رهنمودهای امام خمینی، وفاداری ملت و خون شهدا سبب این تحول بزرگ شده است و همچنین خداوند متعال زمینه‌های ترویج علوم و معارف اسلامی را به خوبی در دنیا فراهم کرده است.

 

ضرورت نخبه ‌پروری در حوزه های علمیه

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری نخبه ‌پروری در حوزه های علمیه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: نخبگی تنها در حوزه علم نیست بلکه نخبه بودن به ایمان، تقوا و معرفت مربوط می شود.

 

آیت‌ الله دری نجف آبادی در ادامه، اخلاص و انگیزه را شرط موفقیت طلاب دانست بیان کرد: اگر انگیزه‌های طلاب حوزه های علمیه خدایی باشد بی‌شک خدا نیز با شما خواهد بود./842/202/ب1

ارسال نظرات