۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۵۷۴۹
امام جمعه محمودآباد:

تحقق اقتصاد مقاومتی عامل پیشرفت و توسعه کشور می‌شود

خبرگزاریرسا ـ امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی عامل پیشرفت و توسعه نظام اسلامی می شود، بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره بر این امر مهم و اساسی توجه دارند که باید تلاش های شایسته ای در این راستا صورت گیرد.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، با اشاره به هفته تعاون افزود: در فرهنگ اسلامی و فرهنگ عمومی ایران تعاون و همکاری از نقش مهم و ارزشمندی برخوردار است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعاون برکات و ثمرات ارزشمندی دارد و در فرهنگ ما به نحوی شایسته جلوه گری می‌کند، افزود: در دین مبین اسلام نیز به این امر مهم توجه شده است که نیاز می‌شود در راستای ترویج فرهنگ تعاون گام های شایسته ای برداشته شود.

 

وی تصریح کرد: با پیشرفته شدن نظامات اقتصادی، تولیدی و اجتماعی نقش تعاونی‌ها بیش از پیش شده است که می‌تواند نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد کشور داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در قانون اساسی کشورمان به امر تعاون پرداخته شده است، گفت: قانون اساسی در تشریح اقتصاد کشور از اقتصاد تعاونی به عنوان یکی از ارکان سه گانه اقتصاد نام می‌برد که نشانگر توجه به تعاون در ایران اسلامی است.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که توسعه تعاونی ها راه برون رفت از اقتصاد دولتی است، بیان داشت: باید تلاش های شایسته ای صورت گیرد تا اقتصاد تعاونی و تقویت تعاونی ها در عرصه های مختلف به عنوان امری اساسی مورد توجه قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت تعاونی ها زمینه ساز توسعه اشتغال می شود که بهترین و با ضمانت ترین راه در راستای مقابله با بیکاری است.

 

وی با بیان این که حمایت از تعاونی برکات ارزنده ای برای نظام اسلامی دارد، گفت: یاری و حمایت از تشکل های تعاونی سبب می شود تا اراده مردم در عرصه های مختلف نظام اسلامی مستقر شود.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی عامل پیشرفت و توسعه نظام اسلامی می شود، بیان داشت: مقام معظم رهبری همواره بر این امر مهم و اساسی توجه دارند که باید تلاش های شایسته ای در این راستا صورت گیرد.

 

امام جمعه محمودآباد تصریح کرد: بهره گیری از اقتصاد مقاومتی خنثی کننده تحریم ها و تهدیدهای دشمنان است و راه را برای خودکفایی و استقلال کشور فراهم می کند و دارای ثمرات بسیاری است.

 

وی با بیان این که تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی مدون و شایسته ای از سوی مدیران است، گفت: نیاز است تا حرکت ها و اقدامات شایسته ای برای ترویج و بهره گیری از اقتصاد مقاومتی در جامعه صورت گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دولت و مجلس نقش مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، تصریح کرد: نیاز است تا حمایت از صنایع و کالاهای داخلی به نحوی شایسته در دستور کار همگان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر این که بهره گیری از ظرفیت های داخلی زمینه ساز پیشرفت و تعالی می شود، گفت: سرمایه ها و ظرفیت های ارزشمندی در نظام اسلامی وجود دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده شود./950/302/ب2

ارسال نظرات