۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۸۵۷۲۱
آیت الله علما:

طلاب ضامن اعتقادات مردم هستند/تعطیلی برای طلبه معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با بیان اینکه تمام زندگی طلاب باید محاسبه شده و خداپسندانه باشد گفت: طلاب ضامن اعتقادات مردم هستند.
آيت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه استان کرمانشاه صبح امروز با حضورآیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله موسوی مدیر حوزه های علمیه استان کرمانشاه و دیگر مسؤولان و طلاب حوزه علمیه در مدرسه علمیه آیت الله بروجردی کرمانشاه برگزار شد.


آیت الله علما با حضور در جمع طلاب و مسؤولان حوزوی ضمن گرامیداشت آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه، اظهار داشت: قلب انسان مرکز فرماندهی اعمال است و قلب و روح و جوهره انسان مرکزیت وجود او را تشکیل می دهد.


امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: انسان ها دائما در حال تصمیم گیری و امر و نهی به خود هستند و فرمانده این تصمیم گیری ها همان قلب انسان است و این تصمیم گیری ها همه باید الهی و خدایی باشند.


وی افزود: تمام عبادات ما اعم از واجب و مستحب به واسطه نیات قلبی انسان پذیرفته یا رد می شود و باید عبادات خالصانه و با هدف تقرب به خداوند متعال صورت گیرد.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه واژه تعطیلی را برای طلاب بی معنا خواند و خاطرنشان کرد: تعطیلی برای طلاب وجود ندارد و یک طلبه در ایامی که به تحصیل حوزوی مشغول نیست به مباحثه و مرور درس ها می پردازد و یادگیری و آموختن در میان طلاب دائمی است.


آیت الله علما با تأکید بر لزوم اهتمام طلاب به مباحثه ابراز کرد: طلاب نباید وقت خود را به بیهودگی بگذرانند و باید از تمام ثانیه های خود در جهت افزایش سطح معلومات دینی و آموخته های خود بهره برند، طلاب باید به حفظ قرآن و نهج البلاغه و روایات بپردازند و در کنار آن روی آیات و روایات تأمل کنند.


وی با بیان اینکه چشم امید رهبر معظم انقلاب به طلاب و روحانیان است، ابراز داشت: طلاب باید نگاهی بلند مدت داشته و برای چند سال آینده خود برنامه ریزی کنند و نهایت استفاده را از دوران تحصیل خود به عمل آورند.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: طبق سخنان رهبر معظم انقلاب، طلاب باید تفکر طلبگی و روحانیت داشته باشند و چند سال جلوتر از زمان باشند، این سخن رهبر معظم نشان از اهمیت نقش طلاب در کشور دارد.


آیت الله علما در پایان عنوان داشت: عقاید و تفکرات مردم در دست طلاب است و طلاب و روحانیان ضامن اعتقادات مردم هستند، پس تمام زندگی یک طلبه باید محاسبه شده و خداپسندانه باشد./857/202/ب3

ارسال نظرات